«بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: امروزه شیوه‌ها و برنامه‌های گذشته، در حوزه مقابله با اعتیاد در جامعه اثر بخش نبوده و نیاز است مسوولان تهیه برنامه‌های متفاوت و جدید در این حوزه را برای سال آینده در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگی در حوزه مقابله با اعتیاد بایدبر اساس جامعه آماری تهیه شود و از کلی‌گویی در این حوزه پرهیز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، مردمی کردن و بهرهگیری از ظرفیت مردم را کلید پیشگیری و مقابله با اعتیاد در جامعه عنوان کرد و گفت: برای افزایش موفقیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد، مقابله با مواد مخدر باید به مردم واگذار شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در کشور و استان مرکزی وجود دارد و نیاز است ضمن جذب اعتبارات استانی و ملی، از این امکانات نیز برای مقابله با اعتیاد در جامعه بهره‌گیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: جمع‌آوری ۲۰۰ معتاد متجاهر در طرح پاکسازی نوروزی به این استان اختصاص یافته که سهمیه شهرستان‌ها در آینده نزدیک به آنها ابلاغ می‌شود.

«احمد ملک حسینی» افزود: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی مقام قضایی از ابتدای اسفندماه تا پایان فروردین ماه با اولویت ورودی شهرها و مکان‌های پر رفت و آمد استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح معتادان متجاهر به مدت ۲ ماه نگهداری می شوند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۶ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان کشف و ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

سرهنگ «احمدرضا چگنی» افزود: ۱۲ باند قاچاق مواد مخدر نیز در این مدت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی منهدم شده اند.

وی جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان مرکزی را از جمله مهم‌ترین اقدامات پیش‌دستانه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و ادامه داد: پنج عملیات برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به منطقه،در استان‌های همجوار انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۷۰۰ نوع مواد مخدر امروزه در سطح جهان وجود دارد که برخی از آنها ناشناخته است و راه اندازی کمپین یک مواد مخدر، غفلت جامعه نسبت به سایر مواد مخدر را به همراه دارد.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.