رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: طی چهار ماه نخست امسال در مجموع ۵۱۴ توزیع کننده و ۴ قاچاقچی مواد مخدر در مناطق مختلف این استان دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عباس نظری در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: طی چهار ماه نخست امسال ۵ باند توزیع موادمخدر منهدم و چهار نفر از قاچاقچیان عمده نیز دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش با ۵ درصد افزایش دستگیری قاچاقچی در استان مواجه شدیم.
  سرهنگ نظری در خصوص برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت ۵۱۴ نفر از توزیع کنندگان و خرده فروشان در سطح شهر سنندج و شهرهای تابعه دستگیر شدند، که نسبت دستگیری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.
  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه ۶۱۱ نفر از عوامل نگه دارنده مواد مخدر دستگیر شدند، عنوان کرد:  در مجموع یک هزار و ۱۶۹ نفر در استان در این مدت دستگیر شدند.
  سرهنگ نظری با اشاره به اینکه با اندیشیدن تدابیری تعداد معتادین متجاهر در استان کاسته شده است، گفت: در این راستا ۷۵ نفر از معتادین متجاهر در کمپ تبصره ۲ ماده ۱۶ جهت درمان حضور دارند.
  وی خاطر نشان کرد: در این مدت با کشف ۱۸۰ کیلو مواد مخدر در استان آمار کشفیات به نسبت مدت مشابه سال پیش به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی کردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته در اجرای طرح کرامت تنها ۷۰ میلیون تومان یارانه به کمپ ها واگذار شد و ۲۰۰ نفر در شهر سنندج در قالب طرح رایگان پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار تومان تعرفه تعیین شده دولت برای هر نفر با توجه به وضع اقتصادی استان کافی نیست، افزود: با این اوصاف بهزیستی جوابگوی فزونی متقاضیان با این میزان یارانه تخصیص یافته نیست.
کرمی، میزان اثر بخشی معرفی اجباری معتادان به مراکز درمانی را محدود دانست و افزود: چنین رویه و رویکردی در سم زدایی نتیجه بخش است اما همچنان روح و روان شخص با پدیده اعتیاد دخیل و درگیر است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.