به گزارش خبرنگار ایرنا بهنام بهشتی روز یکشنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: 11 هزار و 23 نفر در مراکز درمانی سوء مصرف اعتیاد ، 2 هزار و 157 نفر در مراکز بهبودی میان مدت و یک هزار و 730 نفر در مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر و 829 نفر نیز در مراکز درمان سرپایی سوء مصرف با داروها تحت درمان هستند.
وی بیان کرد: 45 مرکز مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارند که 24 مورد از این تشکل ها در حوزه پیشگیری و 21 مورد نیز در حوزه درمان فعال می باشند.
بهشتی با اشاره به شناسایی 245 زن معتاد در استان اردبیل افزود: تعداد 24 نفر از این زنان در مراکز بهبودی اقامتی در استان آذربایجان شرقی تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: به دلیل نبود مرکز اقامتی بهبودی زنان معتاد در استان و همچنین تابو بودن مسئله اعتیاد زنان ، متقاضیان بهبودی در حوزه زنان به استان آذربایجان شرقی انتقال داده شده اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تعداد افراد فوت شده ناشی از مصرف مواد مخدر در استان طی سال گذشته را 30نفر عنوان کرد و گفت: یک نفر از این فوت شده ها زن می باشد.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.