به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد اظهار کرد: مواد مخدر ام الفسادی است که جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده و ابتلای به آن عامل بروز بسیاری از ناهنجاری های جامعه محسوب می شود.
وی اظهار کرد: فرد معتاد نه تنها خود که خانواده را نیز با چالش های جبران ناپذیری مواجه می کند و معضلات آن گریبان جامعه را نیز می گیرد.
وی از قابل دسترس بودن مواد مخدر به عنوان عامل شیوع این پدیده شوم یاد کرد و افزود : مبارزه با این بلای خانمان سوز نیازمند گزارش های تحلیلی و میدانی است تا بتوان علل و عوامل بروز و ظهور و نحوه مقابله با آن را به خوبی شناسایی و با آن برخورد کرد.
یوسفی تصریح کرد: وجود هر انسان معتاد برابر با نابودی یک خانواده است ، کسانی که در دام اعتیاد گرفتار میشوند نه تنها خود بلکه خانواده خود را به ورطه نابودی می کشانند و لازم است تا تلاش خود را برای رهایی حتی یک نفر از دام اعتیاد انجام دهیم.
فرماندار ورامین نقش خانواده را در مقابله با پدیده اعتیاد مهم عنوان کرد و افزود :خانواده ها باید با شناخت کامل از شرایط جوانان ، سوق دادن آنان با آموزه های دینی و آگاه سازی فرزندان خود از گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه دهیاران در مقابله با شیوع اعتیاد در مناطق روستایی گفت : پدیده اعتیاد مختص مناطق شهری نیست بلکه مواد مخدر جوانان روستایی را نیز تهدید می کند و لازم است تا با شناسایی نقاط آلوده ، نسبت به پاکسازی آن اقدام کرد.
یوسفی تصریح کرد: رهاسازی بدون پشتوانه و برنامه ریزی فرد بهبود یافته در جامعه نادرست است و احتمال بازگشت فرد معتاد به سمت مواد مخدر را افزایش دهد ، این افراد لازم است که مورد حمایت قرار گرفته و با ایجاد فرصت های شغلی برای آنان ، از گرایش مجدد آن ها به مواد مخدر جلوگیری کرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 6 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان ورامین گفت : فعالیت قانونی و علمی این مراکز نقش مؤثری در بهبودی افراد مبتلا به مواد مخدر دارد و باید با توسعه فعالیت این مراکز ، از میزان ابتلای افراد به مواد مخدر کاست.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.