علی شمشیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فاز اول مجتمع توانمندسازی سازی بهبود یافتگان از مواد مخدر در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید است تا قبل از پایان سال فاز اول آن به اتمام برسد.

وی افزود: شرکت توسعه و تعاون کارآفرینی کشور که در واقع مجموعه‌ای است وابسته به جهاد دانشگاهی مسئول این پروژه است و دارای طرح خوبی در این زمینه هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان داشت: اگر فاز اول مجتمع را به این شرکت بسپاریم، تعهد کردند ۷۰۰ اشتغال پایدار را برای معتادانی که ترک کردند در این مجتمع ایجاد می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: مشکلی که ما در سطح کشور داریم این است که معتادان پس از بهبودی مدیریت و ساماندهی نمی‌شوند و متأسفانه بعد از مدتی دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.

وی بیان داشت: با ساخت مجتمع به دنبال این هستیم که معتادان پس از بهبود یافتن سلامت، شغلی برای آنها در نظر گرفته شود تا آسیب‌های جامعه کمتر شود.

شمشیری ادامه داد: افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، پس از بهبودی دوباره به سمت مواد مخدر می‌روند زیرا به علت نداشتن شغل در جامعه مورد قبول قرار نمی‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: با راه‌اندازی این مجتمع مکانی برای اشتغالزایی افراد بهبودیافته از اعتیاد جهت حضور مؤثر در جامعه وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد معتاد به خاطر مصون ماندن خانواده از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر به فردگرایی و تنهایی روی می‌آورند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.