به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با معضل سوء مصرف مواد مخدر یک امر همه جانبه است که همه باید پای کار بیایند تا این معضل ریشه کن شود.
وی به آگاهی خانواده ها و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما و همه دستگاه های مرتبط با کودکان ، نوجوانان و جوانان در زمینه مواد مخدر تاکید کرد و افزود: به هر میزان آگاهی خانواده ها در این زمینه افزایش یابد کمتر گرایش به مواد مخدر دارند.
استاندار ایلام ادامه داد: هرچند اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان صورت گرفته اما برای ریشه کنی این معضل نیاز به تلاش همه جانبه است.
سلیمانی دشتکی از عملکرد دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری و پیگیری برای مصوبات و تصمیمات انجام گرفته در این زمینه ابراز رضایت کرد و گفت: بحث درمان، اشتغال و حمایت از خانواده های مشکل دار باید به جدی از سوی دستگاه های مرتبط پیگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست به ارایه گزارشی از پیگیری های انجام گرفته در خصوص مصوبات نشست قبل پرداخت و گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر نیاز به اهتمام جدی همه دستگاه های مرتبط در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها است.
فهد کمال وند اظهار داشت: اکنون نزدیک به 50 مرکز درمانی و دارویی در زمینه ترک و بهبود و درمان افرادی که با معضل اعتیاد دست به گریبان هستند در استان فعالیت دارند که 14 مرکز دارای مجوز از بهزیستی و مابقی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایلام فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود سالانه حدود هفت هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می کنند.
وی بر حمایت از افرادیکه بهبود یافته و اکنون نیازمند اشتغال و تسهیلات هستند، تاکید و گفت: بحث درمان و اشتغال و پرداخت تسهیلات به این افراد تسریع یابد تا بتوانند به زندگی عادی خود در جامعه بپردازند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.