ایرج ثقفی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اصلاح کارکردهای نهادهای خانواده، دوستان، محیط آموزشی و اجتماعی را مهم ترین راهکار در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

فرماندار سراب اطلاع رسانی و آگاهسازی و توانمندسازی خانواده ها و جامعه را ضروری دانست و گفت:  مهم ترین و موثرترین حربه برای مبارزه با مواد مخدر آگاهیسازی و اطلاع رسانی از مضرات مواد مخدر در سطح جامعه و توانمندسازی خانواده ها در مواجهه با مواد مخدر است که لازم است از سوی متولیان امر به نحو درستی اعمال شود.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی نقش بسیار موثری در آگاهی سازی و پیشگیری از مواد مخدر را دارند زیرا که با اطلاع رسانی امر پیشگیری محقق شده و زمینه گرایش به مواد مخدر مختل می شود.

فرماندار سراب با تاکید بر احصاء آمار درست و نزدیک به واقعیت افزود: آمار درست مبنای تصیم گیری درست است از این رو باید جامعه آماری مبتلایان به اعتیاد و خانواده های درگیر با آن مشخص شود تا تصمیمات و اقدامات درستی طبق آمار صورت گیرد.

ثقفی  افزود: وظیفه ما به عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان، احصاء راهکارهای عملیاتی و موثر جهت مبارزه و پیشگیری از شیوع مواد مخدر است که این امر مستلزم برنامه ریزی و حس مسئولیت در اعضا است.

نماینده دولت در شهرستان سراب مناسبت های مختلف را فرصتی برای اطلاع رسانی و آگاهی سازی در خصوص آسیب های اجتماعی دانست و استفاده از تریبون های نماز جمعه و جماعات جهت اطلاع رسانی از مضرات مواد مخدر را خواستار شد.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.