اصغر افتخاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع گزارش‌های وصول شده ۳۲۲ مورد به صورت تلفنی، ۳۸ مراجعه حضوری و  ۱۳ مورد از طریق درخواست کتبی بود که  مورد رسیدگی فوری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این ارتباط  ۱۲۸ فقره به عنوان متخلف و منجربه تکمیل برگ گزارش بازرسی شد،  ۲۱۳ فقره غیر متخلف،  ۲۹ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد و سه فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی است.  
وی گفت: گزارش‌های دریافتی بیانگر آن است که گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، انجام نشدن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده‌است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دیلم با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری تاکید کرد: همه واحدهای صنفی به منظور لزوم استمرار اطلاع رسانی نظام مند، دقیق و به‌هنگام باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید و عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد ارایه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کشوری همه واحدهای صنفی کم خطر و مجاز به فعالیت می‌توانند از ۲۳ فروردین امسال به مدت یک هفته از طریق درگاه اینترنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سامانه سلامت برای ثبت نام بازگشایی واحدهای مربوطه خود اقدام کنند.

افتخاری افزود:  راهنمایی و الزامات سلامت محیط و کار، شاغلان و مشتریان با توجه به نوع فعالیت پس از تکمیل ثبت نام بصورت الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد:  بعد از شروع مجدد فعالیت‌ها، بازرسان مرکز بهداشت و درمان با مشارکت نیروی انتظامی، بسیج اصناف، بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و این اداره به محل‌های مورد نظر مراجعه و در صورت ثبت نام نکردن در سایت ابلاغی وزارت بهداشت، فعالیت و محل کاری  آنان متوقف و تعطیل خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دیلم  گفت: صنوف مجاز  اجازه فعالیت از ۲۳ فروردین  با رعایت جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.