اسماعیل رحمانی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته این کمیته در ایام کرونایی افزود: طبق برنامه ریزی ها و برای پیشگیری از بیماری کرونا از ۱۶ اسفند سال گذشته برای آگاهی بخش به عموم مردم این استان کنفرانس های خبری همه روزه از بستر ویدئو کنفرانس برگزار شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این اطلاع رسانی ها به طور مستمر در ایام تعطیل و غیرتعطیل و با مشارکت فعالانه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان به طور مستمر برگزار شده به طوریکه تا کنون۵۴ مهمان در  بخش‌های مختلف و با شرکت در این ویدئو کنفرانس ها به تشریح فعالیت های خود در ارتباط با بیماری کرونا پرداختند.

رحمانی ادامه داد: این کمیته به دنبال ایجاد مرجعیت رسانه‌ای در سطح استان است تا بتوان از طریق منابع رسمی و شناسنامه‌دار اخبار و اطلاعات را دریافت و علاوه بر آن اعتماد و اطمینان بین مردم و مسؤولان از طریق رسانه‌های جمعی برقرار کرد.

رحمانی افزود: با این حرکت تلاش می شود از اخبار غیررسمی، شایعات و شائبه‌های احتمالی جلوگیری کرد و موارد مستند و واقعیت‌ها را در قالب اولین ها به صورت حقیقی و معتبر به سمع و نظر مردم رساند که این مهم در بخش نشست‌های خبری به ۲ صورت ویدئو کنفرانس و اخبار استانی و برنامه زنده عافیت در ۲ نوبت صبح و شب از طریق رسانه های استانی پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: برنامه عافیت نیز با حضور ۵۷ میهمان برگزار شده و حتی ۲ برنامه ویژه حین تحویل سال با حضور کادر پزشکی و مدافعان سلامت در بخش بهداشت و درمان و بخش پشتیبانی پخش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: این کمیته تلاش دارد با همکاری های بین بخشی و آگاه سازی رسانه های گروهی در ارتباط با بیماری کرونا سهم عمده ای در آرامش عموم مردم داشته باشد تا به کنترل آن منتج شود.  

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.