عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری افزود:کاهش میزان مصرف بنزین در نوروز امسال به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر رسیده و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این میزان به ۹۳۳ هزار لیتر کاهش درحالی است که نوروز سال گذشته ۲ میلیون لیتر بود بیانگر کاهش سفرها و استقبال مردم از این طرح ملی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نقش آفرینی این شرکت‌ها در تامین نیازمندی‌های مردم در محصولات بهداشتی ن از جمله اقدام های مهم همزمان با بیماری کرونا در این استان  است.

گراوند گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر ۸۵ بیمار کرونایی در استان بوشهر  شناسایی شده ، ۷۳ نفر بهبود یافته و ۶ نفر نیز فوت شده اند.

گراوند یادآورشد: ضمن اینکه سه پرستار مراکز درمانی استان هم به کرونا مبتلا شدند و هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می برند.

وی بیان کرد: استان بوشهر روند ثابتی در شیوع کرونا داشته و اوج ابتلا در یک روز ۱۰ نفر بوده که اکنون مبتلایان بهبود یافته هم در قرنطینه هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح غربالگری وزارت بهداشت گفت: ۸۰ درصد جمعیت این استان در این طرح شرکت کرده اند.

وی همچنین از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سختگیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد.

گراوند افزود:در دولت تدبیر و امید تعداد تخت‌های بستری استان از ۸۸۰ تخت به هزار و ۴۰۰ تخت رسیده است و بیمارستان اورژانس هسته‌ای نیز امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیل و تگرگ سوم فروردین امسال ۶۵میلیارد تومان به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری این استان خسارت وارد کرده است.

گراوند اضافه کرد: در جریان بارش تگرگ در شهرستان جم ۱۶۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آسیب دیدند و در کنگان نیز علاوه بر خسارت به زیرساخت‌های شهری و زمین‌های کشاورزی یک کشته نیز بر جای گذاشت.

رئیس جمهوری نیز گفت: بوشهر جز بهترین استانها در کنترل بیماری کرونا بوده و باید از تلاش‌های  استاندار و مدیران استانی و همچنین کادر درمانی پزشکان و پرستاران استان تشکر کنم.

السلام حسن روحانی  ضمن تائید سخنان استاندار بوشهر  در مورد توسعه زیرساخت های الکترونیکی افزود:بخشی از مدیریت در کشور باید الکترونیکی شود و در جلسات ستاد کرونا با استفاده از همین ظرفیت، استانداران همیشه پای خط هستند.

رئیس جمهوری ادامه داد: بعد از پایان بیماری کرونا جلسه‌های مهم دولت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه اکنون با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک رابطه خوبی بین مرکز و استانها برای مدیریت بیماری کرونا بوجود آمده است.

رئیس جمهوری در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ایجاد مرکز درمانی دولتی در عسلویه گفت: درخواست استان بوشهر مبنی بر ایجاد مرکز درمانی در عسلویه را دنبال خواهیم کرد.

روحانی از اقدامات استان بوشهر در مقابله با سیل هفته گذشته هم قدردانی کرد و گفت: بوشهر استان مهم و سرنوشت سازی است و سخت گیری برای کنترل مراکز تولیدی و صنعتی برای مقابله با کرونا برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس جمهور ی در پایان خطاب به استاندار بوشهر گفت: از تلاش شما و پزشکان و مسئولان استان بوشهر تشکر می‌کنم و سلام بنده را به مردم استان بوشهر برسانید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.