به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان مطالبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تامین اجتماعی 430 میلیارد ریال مربوط به سال گذشته و مابقی سال جاری است.
وی بیان کرد: بدهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز مربوط به مطالبه 6 ماه پرستاران و کارانه 18 ماهه پزشکان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر 600 تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم که انتظار می رود با تامین بموقع اعتبارات تا سال 1404 مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی یادآور شد: اورژانس هسته ای استان بوشهر با ظرفیت 100 تخت از جمله این پروژه هاست که با توجه به پیشرفت 80 درصدی انتظار می رود تا هفته دولت آینده به بهره برداری برسد.
کشمیری گفت: بیمارستان 120 تخت خوابی 17 شهریور برازجان با 35 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله دیگر پروژه هاست که انتظار می رود در سفر آتی رئیس جمهوری به استان اعتباراتی برای تکمیل این پروژه تخصیص یابد.
وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر در مراحل اولیه است که انتظار می رود در سفر رئیس جمهوری به استان 500 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قرار است با مشارکت نیروگاه اتمی بیمارستان ۱۸۰ تخت خوابی قلب بوشهر ساخته شود که امیدواریم سازمان انرژی اتمی در اجرای مسئولیت اجتماعی نسبت به سرعت بخشی این پروژه اقدام کند.
کشمیری اضافه کرد: همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بوشهر عملیات اجرایی و افتتاح 50 پروژه بهداشتی و درمانی در این استان انجام می شود.
وی یادآور شد: با توجه به پرداخت سهم 100میلیارد ریالی استان برای ساخت دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر در این سفر پیگیری تامین اعتبار تکمیلی برای بهره برداری از این پروژه که عملیات اجرایی آن در سال 1390 آغاز شده است انجام خواهد شد.
کشمیری راه‌اندازی دانشکده سلامت و بهداشت، فاز دوم و سوم بیمارستان اهرم شامل بخش های جراحی، افتتاح آی‌ سی ‌یو در بیمارستان های برازجان، کنگان و گناوه، افزایش 13 دستگاه جدید دیالیز در استان، تامین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی و راه اندازی جراحی مغز و اعصاب در جنوب استان را از مهمترین اقدام های انجام شده در استان عنوان کرد.
وی در باره ضرورت تدوین پیوست سلامت توسط صنایع آلاینده استان بوشهر اظهارداشت: درخواست ما از رئیس جمهوری این است که معضل آلودگی پارس جنوبی و عسلویه به یک موضوع ملی تبدیل شود.
وی افزود: درسال جاری با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی برای کاهش آلایندگی های پارس جنوبی انجام شده است و در این ارتباط مراکز رصد سلامتی مردم و پایش عسلویه در محیط زیست راه اندازی می شود.
کشمیری، انجام 28 هزار زایمان طبیعی رایگان، بهسازی 40 هزار مترمربع فضای بیمارستانی، ساخت کلینیک ویژه اورژانس بیمارستانی، توسعه بلوک های زایمانی، کاهش عمر ساختمان واحدهای ارائه دهنده سلامت از 25 به زیر10 سال از جمله کارهای انجام شده در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر عنوان کرد.
وی یادآور شد: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر از 223 خانه بهداشت موجود در استان تنها 10 خانه بهداشت دیگر هنوز نوسازی نشده که باید اجرا شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.