به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز جمعه در آئین افتتاح سه طرح درمانی در کاشان گفت: سازمان تامین اجتماعی با توجه به جمعیت تحت پوشش بیمه ای در این شهرستان باید نسبت به احداث یک باب بیمارستان اقدام می کرد.
وی افزود: همچنین در زمان واگذاری بیمارستان شهید بهشتی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان، قول مساعدی مبنی بر ساختن این بیمارستان داده شد که تا کنون اجرایی نشده و تامین اجتماعی یک بیمارستان به کاشان بدهکار است.
فرماندار کاشان بیان کرد: جز برخی بحث های اداری هیچ مشکلی از جمله در زمینه واگذاری زمین برای ساخت این بیمارستان وجود ندارد و امید می رود در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.
او اضافه کرد: کاشان تنها یک شهرستان نیست، به شهرستان های همجوار نیز خدمت رسانی می کند و از سوی دیگر پذیرای تعداد زیادی مهاجر و اتباع خارجی است که با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترافیکی شمال- جنوب کشور فشار زیادی در مرکزهای درمانی و بیمارستانی احساس می شود.
مومنیان گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با توجه به میزان مراجعه کنندگان تراکم زیادی دارد و در این راستا تامین اعتبار و راه اندازی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) نیز جزء نیازهای اساسی منطقه محسوب می شود.
وی در ادامه به مشارکت افراد نیکوکار از گذشته های دور در ساختن مدرسه ها، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، مرکزهای درمانی و آب انبارها در کاشان اشاره کرد و افزود: نیکوکاران در این سال ها به حوزه های جدیدی مانند ورزش و راه سازی نیز روی آوردند که امید می رود با استمرار این کارهای نیک، قشر محروم از خدمات بیشتری بهره مند شوند.

** 41 طرح بهداشتی درمانی 2 سال گذشته در کاشان آغاز شد
.........................................................................................
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان نیز گفت: 41 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در سال های 1395 و 96 در این شهرستان آغاز شد که برخی از آنها به بهره برداری رسیده، تعدادی تکمیل شده و برخی نیز در دست اجراست.
دکتر ابراهیم کوچکی نصرآبادی با اشاره طرح های سلامتکده طب سنتی در بیمارستان اخوان، بلوک زایمان شهید رجایی، مجتمع آموزشی فرقانی، مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) و خوابگاه دانشجویی تشریح کرد: طرح راه اندازی درمانگاهی ویژه برای دسترسی ارزان بیماران ارجاعی به متخصصان در مرحله های پایانی و آماده تحویل به معاونت درمان می باشد.
وی افزود: برای تجهیز نیز قرار است مجموعه به صورت هیات امنایی اداره شده و توسعه یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: مرکز غربالگری و تشخیص سرطان نیز در بیمارستان شهید بهشتی ساخته شده اما هنوز تجهیز نشده است.
او به درمانگاه دانشکده دندانپزشکی نیز اشاره و اضافه کرد: 2 طبقه از آن تا امروز تجهیز شده و 2 طبقه دیگر نیز تا شهریور سال آینده تجهیز خواهد شد.
کوچکی در ادامه به طرح ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) اشاره کرد و گفت: این طرح به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شده که با توجه به قرار گرفتن کاشان در مسیر ترافیکی شمال- جنوب کشور، امید می رود وزارتخانه دست کم در تامین 50 درصد از اعتبار مورد نیاز کمک کند.
وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی تنها مرکز درمانی منطقه شمال استان اصفهان است، عنوان کرد: امکان پذیرش همه مراجعان به دلیل تعداد محدود تخت ها وجود ندارد اما قرار شده بیماران شهر بادرود نطنز به دلیل فاصله زیاد تا بیمارستان الزهرا (س)، در این مرکز پذیرش شوند.
به گزارش ایرنا، طرح ساخت مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور (مسکن مهر)، توسعه بخش فوریت های پزشکی و راه اندازی مرکز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال روز جمعه در آئین هایی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.