دکتر سعید کشمیری روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با مثبت شدن آزمایش یک نفر دیگر شمار افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه هشتم فروردین ماه به ۷۲ نفر رسید.

وی اضافه کرد: بیمار مرد ۹۳ ساله ساکن شهرستان دشتستان است که جواب نمونه آزمایش ویروس کرونای وی مثبت اعلام شد و  فوت کرده است و تاکنون نیز برای صدور مجوز دفن وی منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.

کشمیری یادآورشد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۱ بیمار کرونایی در این استان بهبود یافتند و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا امروز ۴۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از مجموع بیماران دارای ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان تنها پنج نفر دیگر در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

 کشمیری خطاب به مردم بیان کرد: برای بیرون آمدن از خانه دلایل مهمی مانند خرید ضروری و یا مراجعه به پزشک داشته باشید در غیر این صورت مهم‌ترین اقدام هر شهروندی در این روزها در خانه ماندن است.

وی اظهار داشت: نگران این موضوع هستم که با بی‌مسئولیتی تعدادی از افراد که مبادرت به سفر و رفت‌ و آمدهای غیرضروری می‌کنند تمام تلاش‌های یک‌ماهه همکارانم در بهداشت و درمان، مردم شریف استان و سایر ارگان‌ها که شبانه‌روز در حال تلاش برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا هستند از بین برود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است گفت: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.