مختار حمیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در اجرای این برنامه برای دسترسی آسان‌،  سریع‌تر و بهتر جامعه هدف بهزیستی، ۲۶ فعالیت سطح اول این سازمان به بخش خصوصی واجد صلاحیت و دارای مجوز از بهزیستی واگذار می‌شود.

وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است.

وی گفت: باتوجه به اینکه بهره‌مندی از قابلیت و ظرفیت‌های مردمی در قالب شبکه‌ای از نهادهای غیردولتی فعال در کشور به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است، در چنین شرایطی طراحی و اجرای راهکاری که امکان ارایه مجموعه‌ای از خدمات را فراهم و موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه شود بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد که در این زمینه اقدام لازم صورت گرفته است.

رئیس بهزیستی گناوه افزود: بر این اساس و به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون، تنظیم بخشی از مقررات و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعلمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی ( مثبت زندگی) تدوین و اجرایی شده‌است.

وی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی به عنوان مرکزی غیردولتی به شمار می‌آیند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: صاحب امتیاز این مرکز اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که پس از طی مراحل پیش‌بینی شده وفق دستورالعلمل،  موفق به دریافت موافقت اصولی و سپس پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی می‌شوند.

حمیدی، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت و خدمات بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، گسترش رویکرد ارایه خدمات بصورت فعال، کاهش بهای تمام شده و تسهیل اخذ بازخورد ارایه خدمات و  بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی را  از عمده اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی عنوان کرد.

وی  گفت: بهزیستی شهرستان آماده هرگونه همکاری با متقاضیان ایجاد و تاسیس مراکز مثبت زندگی است و آنان می‌توانند برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به این مدیریت مراجعه کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.