هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در استانداری باتبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افرود: یکی از شاخص های توسعه در هر جامعه حضور فعال زنان است و بر همین اساس در دهه های اخیر شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف کشورمان هستیم.
 وی اظهار داشت : امروز به برکت انقلاب اسلامی جایگاه زنان ارتقا یافته و در حال حاضر ۶۳ درصد کرسی های دانشگاه ها در اختیار دانشجوایان زن قرار دارد.
جمالی پور با اشاره به برابری حقوق زنان و مردان در جامعه، ادامه داد: زنان به لحاظ حقوق اجتماعی و سیاسی هیچ تفاوتی با مردان ندارند و در این راستا استعداد ، توانمندی ، تخصص و لیاقت آنها تعیین کننده است.
این مسوول تصریح کرد: نقش زنان نه به خاطر اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بلکه به لحاظ تاثیری که برمردان دارند، در جامعه نیزحائز اهمیت هستند.
وی تاکید کرد: باید از زنانی که در خانه نقش تربیتی فرزندان را بخوبی ایفا می کنند و همچنین در اجتماع نیز فعال هستند به عنوان الگوی زنان جامعه تقدیر کرد.
جمالی پور بابیان اینکه سرمایه انسانی تفکیک نمی شود، یادآورشد: هر کس بتواند نقش درستی در ساختن جامعه با تخصص ، تعهد و توانمندی ایفا کند سرمایه ای ارزشمندی برای کشور است.
وی به اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه زنان طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز توجه دولت به حضور زنان در عرصه های مختلف حائز اهمیت و چشمگیر است‌.
استاندار قزوین یادآورشد : دشمنان نظام اسلامی امروز رویکردهای فمینیستی را در جامعه رقم می زنند و عدم توجه به رخدادهای مهم و مثبت حوزه زنان در سطح کشور نشان از خباثت آنها است.
جمالی پور رمز توسعه کشور را عبور از نگاههای جنسیتی و ملاک عمل را تخصص ،تعهد و توانمندی افراد دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که این به معنای این نیست که بانوان از نقش خود باز بمانند ، ما از یک بعد توسعه پیدا نکنیم و از بعد جا بمانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.