روز جهانی زن فرصتی دوباره برای توقف رویکرد انحرافی مردسالار و تزریق همدلی و انسانیت و مساوات به جامعه بشری است که تامین ارامش بیشتر برای زنان و دختران در ساخت اینده ای درخشانتر مهمترین رکن آن بشمار می آید.

به گزارش جماران،  علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

  روز جهانی زن فرصتی برای همگرایی بیشتر بشری در احقاق حقوق و مطالبات زنان در حوزه های انسانی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و اقتصادی است.

  حجم ویرانگر تبعیض در اکثر مناطق دنیا و کشورها علیه زنان شرایط پیچیده تاریخی فراهم کرده که انباشت مطالبات بحق زنان، اصلاحات لازم در فضاهای مختلف را مقاومتر کرده است. 

گو اینکه گاردهای جدیدتری در فضاهای نوین زندگی زیر نقاب مدرنیته همچنان علیه زنان و بنفع تبعیض رخ می نماید واین شاید مهمترین دلیل نوشدن مدل فریاد زنان در حقانیت انسانی، توانمندی، تفوق نقش آفرینی و اثرگذاری فراگیر خود در عمق جامعه بشری می باشد.

 ایران نیز در حوزه زنان و مسائل و مصائب آنها،  بریده از جهان نیست. جنس مطالبات همرنگ و تبعیض و حرمان تاریخی در وجوه مختلف آن درد مشترکی برای جامعه زنان پدید آورده که ماهیت این درد بیشتر فرهنگی - اجتماعی است تا سیاسی و دینی و به همین دلیل انگ سیاسی به فریاد زنان نشان از نشناحتن ماهیت این اعتراضات و مطالبات است.

  امروزه مطالبات زنان چه توسط تریبونهای رسمی و چه توسط نمایندگان اجتماعی و سیاسی آنها متاسفانه همچنان در سطح و بطور نازل بیان میشود و گویا تغییر (اصلاح) نگاه و رویکرد جامعه به زن و حقوق و مطالبات انباشته او اولویت فراموش شده و خاموش حتی در جامعه زنان شده است.

  آمارهای ناگفته تبعیض و تجاوز و تحقیر و اجحاف در سطوح مختلف محلی منطقه ای و ملی نشان ظلم مضاعفی است که در جامعه بشری علیه زنان همچنان جاری است و اختصاص به ایران هم ندارد و کارنامه زرورق پیچ شده مراجع رسمی و دولتی حوزه زنان گاها این جفاها را بیشتر به محاق می برد.

  اسید پاشی و ادم ربایی و بعضا زندان های قبیله ای علیه زنان و دختران نقطه سیاه و شرم آور جهان سوم و اوج هلاکت فرهنگی یک جامعه (در سطوح خرد و کلان) است که مجازاتهای نیم بند قانونی نیز ترمیمی در داغ ماندگار آن ایجاد نمیکند.

  زنان ایرانی اگرچه در سطح دنیا توان درخشش و افتخار آفرینی خود را در حوزه های علمی،  فرهنگی، ورزشی، هنری، و مدیریتی بارها اثبات کرده اند اما ایجاد ارامش خاطر و پشتیبانی های سیاسی، دولتی، مالی و مدیریتی از حضور و فعالیت منسجم زنان کشورمان  می تواند دستاوردهای درخشانتری را در فضای بین المللی برای زن ایرانی رقم زند.

  اگر چه به نسبت برخی کشورها در شاخصهای مختلف انسانی پیشرفت ایران در حوزه زنان گزارش می شود اما برای تامین عدالت اجتماعی  زنان در سطوح و سنین و مناطق مختلف فاصله زیادی با وضعیت مطلوب و پیش رونده داریم.

  دختران پاک و زلال و توانای این سرزمین شایسته نشاط و بالندگی و تحقق ارزوهای خرد و کلانشان هستند و تامین فضای لازم برای پیشرفت و موفیقیت فردی و جمعی زنان مسئولیت مهمی است که متوجه همه افراد جامعه بویژه دولتیان و مجلسیان است.

  روز جهانی زن فرصتی دوباره برای توقف رویکرد انحرافی مردسالار و تزریق همدلی و انسانیت و مساوات به جامعه بشری است که تامین ارامش بیشتر برای زنان و دختران در ساخت اینده ای درخشانتر مهمترین رکن آن بشمار می آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.