محمد شریعتمداری روز دوشنبه درحاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۰ پروژه عمرانی شهرستان عسلویه در جمع خبرنگاران افزود: پروژه‌های اقتصادی باید درکنار منافع ملی که برای کشور دارند بتوانند نسبت به برخوداری بهتر مردم و ایجاد رفاه عمومی منطقه تاثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تلاش می‌شود همه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه عسلویه در حمایت از بومیان، افراد محلی و ایجاد رفاه نسبی برای آنها باشد.

شریعتمداری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های معیشتی دولت گفت: سند حمایت معیشتی دولت ارائه شده و ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور بیشتر در شهرهای کمتر برخوردار این منابع توزیع شده‌است.

وی تاکید کرد: همچنین درماه‌های اخیر نیز به تقاضای سه میلیون و ۷۰ هزار خانواری که درخواست برخورداری از این بسته حمایتی داشتند، رسیدگی شد و در ۲  تا ۳ نوبت حدود  ۷۷۰ هزار خانواری که براساس تقاضای جدید مشمول شدند از سبد خانوار برخوردار شدند.

وی ادامه داد: رسیدگی به تقاضای خانواده‌ها براساس مصوبه هیات وزیران و آزمون وسع هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

شریعتمداری گفت: فعالیت‌های عمرانی دولت به همت مردم در طول سال همواره در دست اجرا است و امروز نیز در مرکز انرژی ایران عسلویه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۳۰ پروژه عمرانی با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های گوناگونی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: عسلویه یکی از بخش‌های فعال دولت است و در این منطقه سازمان‌های اقتصادی عمومی و دولتی مراکز اقتصادی فراوانی دارند که برخی از آنها فعالیت‌های عمده اقتصادی در تولید مواد پتروشیمی را برعهده دارند و در کنار بهره‌برداری عظیم از برزرگترین مرکز گازی جهان دارای ذخیره ارزشمند گاز در دنیا و واحدهای متعدد پتروشیمی در دست ساخت و توسعه است که هر کدام از آنها می‌توانند به اشتغال منطقه کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.