به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: در همین راستا باید اقدام های لازم جهت ایجاد زیرساخت هایی همچون آب ، برق و گاز در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان انجام شود.
وی تاکید کرد: تمام ارگان های متولی باید نسبت به رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اقدام لازم را به عمل آورند.
وی با اشاره به پیشرفت 91 درصدی ساخت مجتمع گندله سازی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ، خاطرنشان کرد: این مجموعه در ماه های ابتدایی سال آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید.
همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر رفع موانع تولید در هرمزگان، تصریح کرد: واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان با حمایت استانداری و سایر دستگاه ‌های مرتبط به چرخه تولید باز خواهند گشت.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان و بازگشت آنها به چرخه تولید در اولویت است.
همتی اظهار داشت: با فعال سازی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید، اشتغال خوبی برای جوانان جویای کار ایجاد می شود.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزارهکتاردر شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال 89 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو 414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.