به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح شنبه در هفتمین روز از دهه فجر در آئین افتتاح این طرح‌ها بیان کرد: تا کنون ٣٧ هزار و ٢٩٢ هکتار طرح آبیاری تحت فشار در استان بوشهر به بهره برداری رسیده که ١٠ هزار و ٩٨٠ هکتار آن مربوط به سال گذشته است.

محمد تقی منوچهری بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما افزایش طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر است که سهم اصلی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از طرح‌های افتتاح شده ۵٨ هزار و ۵٠٠ میلیون ریال کمک بلا عوض پرداخت شده است.

منوچهری افزود: به طور میانگین اکنون ٢٠ هزار مکعب در هر هکتار آب مصرف می‌شود که با اجرایی شدن طرح‌های آبیاری تحت فشار این رقم به ١٢ هزار متر مکعب می‌رسد که کمک شایانی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت که می‌توانیم هشت هزار متر مکعب آب در بحث ذخیره آب عملکرد داشته باشیم که راندمان مصرف از ٣۵ درصد به ٨۵ درصد خواهد رسید.

وی افزود: عمده مصرف آب در شهرستان دشتستان به صورت غرقابی صورت می‌گیرد که در تلاشیم با جایگزین کردن سیستم‌های نوین آبیاری مصرف آب را کاهش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۴٨ هزار و ٧٠٠ هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به طرح‌های سردخانه‌ای در استان بوشهر بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما است که سردخانه به محل‌های مورد استفاده ببریم و آنجا مورد استفاده قرار گیرد. ١١٧ واحد سردخانه‌ای اکنون در استان بوشهر فعال است که ظرفیت سردخانه‌ای استان با افتتاح این طرح‌ها به ٩۵ هزار تن رسیده است.

منوچهری افزود: از این میزان ١٨ هزار تن مربوط به سال ٩٧ است که با تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.