عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: تلاش می‌کنیم این طرح که نقشی مهم در اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی نخیلات بخش سعدآباد دارد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر تسریع در برق‌رسانی به این طرح بیان کرد: با اجرای طرح نخلستان علاوه بر حل مشکلات بهره‌برداران، زمینه رونق تولید در این حوزه و اشتغال پایدار کشاورزان فراهم می‌شود.

گراوند ادامه داد: برای احداث شهرک گلخانه‌ای دشتی و تنگستان ۲۶  هکتار زمین اختصاص یافته‌است که ایجاد زیرساخت‌های لازم این طرح‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی اضافه کرد: طرح‌های مهم در عرصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر اجرایی شده‌است که یکی از مهم‎ترین طرح‎ها پرورش ماهی در قفس در دریا است که این استان در این عرصه دارای ظرفیت مطلوبی است.

گراوند ادامه داد: خلیج فارس و سواحل استان بوشهر را بهترین نقطه برای پرورش آبزیان از جمله ماهی در قفس است که برای تسریع در بهره‌برداری طرح‌های در دست اجرا باید اقدام‎ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندار بوشهر شهرک‌های شیلاتی را بهترین محل برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری دانست و گفت: اکنون بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر به مساحت ۲ هزار و ۶۳۵ هکتار عملیات اجرایی آن آغاز شده‌است که بخشی از این پروژه امسال و بخشی هم سال آینده  تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

گراوند گفت: اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران که تاکنون در آنها طرح‌های مصوب اجرا نشده‌است باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با اشاره به واگذاری عمارت‌های تاریخی به بخش خصوصی طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی بیان کرد: این مکان‌ها اگر متقاضی بخش خصوصی نداشته باشد زمینه واگذاری آنها به شهرداری‌ها فراهم شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.