غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان افزود: به موازات فراهم شدن توسعه زیرساخت و امکانات زیربنایی در روستاها که از برکات نظام است باید در برنامه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی،  مزیت نسبی روستاها درنظر گرفته و نیاز سنجی شود.

وی اظهار داشت:  این جلسه درباره نحوه اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها منطبق با جز یک بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه برگزار شده‌است تا  سند آن تدوین و  اجرایی شود.

فرماندارگناوه گفت: چرخه اشتغال در روستاها باید بگونه‌ای ایجاد که اتکا و نیازهای اولیه آنان برطرف و یک اشتغال پایدار فراهم شود تا باعث افزایش درآمد و مهاجرت ساکنان به شهر کمتر و خدمات نهادهای حمایتی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید بازاریان و خریداران از شهر به روستاها مراجعه و اقدام به خرید محصول کنند و طوری نباشد که خود آنان به شهر بیایند و محصول خودرا در بازار عرضه کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: این شهرستان باتوجه به دارابودن ۱۵۰  کیلومتر مرز آبی، باید تمرکز و توجه خود را به سمت کارها و اقدام‌هایی معطوف کنیم که مبتنی بر اقتصاد دریا محور باشد و لازمه آن ایجاد زیرساخت‌های استاندارد بندری است.

وی افزود:  باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در حوزه آبزی پروری مستعد و اقدام‌های خوبی صورت گرفته باید مرکز تکثیر لارو  و سالن انجماد و فرآوری ایجاد شود.

مهرجو گفت: در طرح‌های مطالعاتی باید به سمتی برویم که در یک افق پنج ساله، شهرستان بلحاظ اشتغال، اتکای مردم به  سیستم کارمندی و نهادهای حمایتی کمتر شود.

فرماندار گناوه از مدیران استانی خواستار تفویض اختیارات بیشتر به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان شد.

بیش از ۳۰ درصد از جمعیت ۱۰۳ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.