احمد همتی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: یکی از چالش‌های اساسی در کشور اجرا نشدن استاندارد است که باید با ترویج این اصل در روابط اجتماعی، این مهم فرهنگ سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: دلیل مشکلات مختلف در کشور غفلت از رعایت استانداردها است و در سامانه‌های اداری، اجتماعی و اقتصادی باید این اصل استاندارد مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استاندارد تنها مختص به مسایل تولید و اقتصادی نیست بلکه ابعادی دارد که این موضوع را در دستگاه‌های اجرایی و حتی جامعه هم می توان وسعت داد.

همتی تصریح کرد: توجه به قانون نمونه عینی و عملیاتی در اجرای استاندارد است و با افزایش نظارت مجلس شورای اسلامی می‌توان این رویکرد مهم را در جامعه نهادینه کرد.

وی اضافه کرد: مشکلات بخش‌های مختلف برای کشور از هنجارهای غیرمتعارف نشات می گیرد و رفتارها و عملکردها باید بر مبنای قانون باشد.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌وری در تولید کالا و رونق اقتصادی به کیفیت و استاندارد مربوط است و جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران نقش غیرقابل انکاری در توسعه کشور دارد.

در این نشست وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استاندارد، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان حضور داشتند.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر «روز جهانی استاندارد» نامیگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.