سعید زرین‌فر روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر افزود: در بحث تولید رعایت استاندارد به سود تولیدکننده‌است زیرا با تولید محصول کیفیت بازار فروش محصول تولید شده نیز رونق بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: اگر استاندارد در سال‌های دور یک موضوع لوکس و شیک بود اما این مهم اکنون عمومی شده و بخش عمده‌ای از افراد جامعه با استاندارد و ساز و کارهای مربوط به آن آشنایی کامل دارند و حتی نسبت به آن مطالبه‌گر شده‌اند.

زرین‌فر ادامه داد: اکنون آسانسورهای برخی از مراکز دولتی و بیمارستان‌های استان بوشهر استاندارد لازم را ندارند که انتظار است این مهم به عنوان مقوله مورد مطالبه مردم بزودی محقق شود.

وی گفت: حفظ کیفیت به معنای ایستا بودن در کیفیت نیست بلکه به معنای پویایی است که این پویایی و به روز شدن در گرو تدوین استانداردهای تجاری جهانی است.

زرین‌فر افزود: اهمیت استاندارد سازی در استان بوشهر اکنون به پرورش میگو نیز تسری پیدا کرده تا از طریق استانداردسازی از شیوع بیماری لکه سفید میگو در سایت‌ها پیشگیری شود.

زرین فر تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید خود را نماینده استاندارد بدانند زیرا رعایت نکردن نکات استاندارد کار کارکنان را دچار اختلال می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: این استان با برخورداری از ظرفیتی قابل توجه اکنون به عنوان قطب آزمایشگاهی جنوب کشور مطرح و از قابلیت آزمون بیش از ۹۶ درصد کالاهای تولیدی، صادراتی و وارداتی برخوردار است.

محمدرحیم بهره‌مند افزود: با وجود کاهش واردات تلاش شده اشتغال نیروها حفظ  و از بیکار شدن آنها جلوگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اداره کل در زمینه تدوین و بازنگری استاندارد نیز جزو استان‌های پیشگام کشور است و هرسال این موارد را حتی بیش از سهم تکلیفی اجرا می‌کند.

بهره‌مند اظهارداشت: با مجوز دریافت شده برای نخستین بار در کشور تعداد ۱۵ هزار سیلندر گاز در استان بوشهر نوسازی می‌شود.

وی یادآور شد: مزیت اصلی طرح یاد شده نداشتن کمترین هزینه برای عاملان توزیع سیلندر گاز و مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.