به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارمین نشست شورای استاندارد سازی کالا و خدمات با بیان اینکه در زمینه استاندارد در نظر داشتن سیستم تشویق و تنبیه مفید واقع خواهد شد، افزود: تولید کالاهای غیراستاندارد به اطمینان و اعتماد مردم به اجناس داخلی صدمه می زند.
وی در ادامه گفت: باید گزارشی از وضعیت پوشش استاندارد کالاهای اجباری و همچنین وضع وسایل توزین، جایگاه های سی ان جی و آسانسورها، آسفالت و بتن به صورت دوره ای به این شورا ارسال شود.
فرخزاد در ادامه توجه به استاندارد انرژی را مقوله ای مهم دانست و گفت: باید با استانداردسازی در زمینه وسایل گرمایشی و سرمایشی در جهت مصرف بهینه انرژی و آب گام برداریم تا در فصول گرم و سرد با کمبود آب و گاز مواجه نشویم.
این مسئول گفت: در زمینه استاندارد انرژی می توان پیش از اعلام آیین نامه های ملی موارد کارشناسی شده را در سطح دستگاه های اجرایی اجباری کرد.
معاون هماهنگی عمرانی استاندار قزوین همچنین بر نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از نظر رعایت استاندارد تاکید کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیاز است تا نظارت دقیقی بر فعالیت آزمایشگاه های بتن به عمل آورده شود.
وی در ادامه ایجاد تشکیلات اداره صادرات و واردات در چارت سازمان ملی استاندارد را ضروری دانست و گفت: با توجه به حجم بالای کارها در این حوزه نیازمند ایجاد چنین تشکیلاتی در سطح استان هستیم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.