خورشید گزدرازی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت صادرات استان بوشهر افزود: محور توسعه هر کشور صادرات بوده و باید این باور در ذهن و وجود تک تک تولیدکنندگان نهادینه شود که در همان آغازین روزهای تدوین و ایجاد فکر و خط تولید، صادرات را به عنوان هدف اصلی و برنامه راهبردی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: چنانچه  این باور نهادینه شود به طور قطع شاهد رشد و شکوفایی صنعت، تولید و به تبع آن رشد و توسعه پایدار خواهیم بود.

گزدزاری ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و جایگزین کردن صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا از برنامه های کلان اقتصادی است که در برنامه ششم توسعه نسبت به آن تاکید فراوانی شده است.

وی افزود: در این رابطه افزایش تعامل با دیگر کشورها در راستای توسعه تجارت خارجی به عنوان یکی از سیاست‌های کلان باید اهتمام ویژه‎ای نسبت به آن ایجاد شود.

گزدرازی ادامه داد: واضح و آشکار است که تمرکز دشمنان در تحریم‌ها بر میزان فروش نفت، کاستن از درآمدهای ارزی و نقل و انتقالات بانکی است که در چنین شرایطی کاستن بار تحریم‎ها تنها با حمایت از صادرات غیر نفتی و توسعه آن محقق می‎شود.

وی بیان کرد: در این بین دولت در راستای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و رونق بخشیدن به تولید جهت توسعه صادرات غیر نفتی باید از تمام ظرفیت‎های خود برای عملیاتی کردن خواسته فعالان اقتصادی استفاده کند.

گزدرازی افزود: به صادرکنندگان نیز توصیه می‌شود با افزایش اقلام کالاهای صادراتی خود، رعایت بهداشت و استاندارد بازارهای هدف و همچنین توجه به فرهنگ و سلیقه خریداران  در نحوه بسته بندی،  اهمیت دادن به افزایش دانش و مهارت خود بویژه در حوزه بازاریابی حرفه ای بین المللی زمینه تثبیت بازار هدف و توسعه آن را مدنظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت:  به تعبیری صادرکنندگان دین خود را ادا کردند و توانستند اقتصاد را نجات دهند و اکنون نوبت دولت است که بیش از همیشه اسباب رونق فعالیت آنان را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.