آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این ارتباط  نیاز است با جذب سرمایه‌گذاران خصوصی با شرایط ویژه حمایتی، زیرساخت‌های تولیدی و جذب توریسم در استان براساس ظرفیت‌ها اقدام یابد.
وی بیان کرد: همچنین در این حوزه صنایع دستی، صنعت، کشاورزی و فرآوری محصولات در عرصه توریسم باید به صورت هدفمند مورد توجه قرار گیرد.
صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر در عرصه‌های فرهنگی، ادبی، هنری دارای ظرفیت‌هایی مهم است که باید این حوزه‌ها به جامعه معرفی شود.
وی با اشاره به ضعف استان در حوزه رسانه توریسم تاکید کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر به نحو مطلوب در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی تا قابلیت‌های در بخش صنعت توریسم بخوبی شناخته شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آثار و معماری بافت تاریخی شهر بوشهر فوق‌العاده در صنعت گردشگری مهم است طوریکه شاید هیچ کجای ایران در عرصه مهندسی و معماری همانند بافت قدیم بوشهر نباشد.
صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر دارای فضای مطلوبی در عرصه بافت تاریخی، آثار تاریخی، سواحل خلیج فارس و دیگر عرصه‌ها است که باید علاوه بر توسعه زیرساخت‌های آنها، این مراکز و ظرفیت‌ها احیا شود.

وی یادآور شد: جاده‌های استان بوشهر دارای محورهای ارتباطی ایمن است ولی در ورود به استان جاده‌ها نامناسب است و زیرساخت زیبای گردشگری و جاده‌ای در جوار راه‌های ارتباطی استان ایجاد نشده‌است.
صفایی بوشهری افزود: هر چند در فضای سبز صنعتی، استان دارای ظرفیت مطلوبی است  اما با این وجود جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز زیست بومی استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ایجاد طرح‌های جنگل‌کاری انبوه با استفاده اقتصادی برای توسعه صنعت گردشگری را ضرورت دانست.
صفایی بوشهری افزود: طرح‌های بوم گردی در ۴۸ منطقه روستایی استان اجرا شده که توسعه این اقدام تحسین برانگیز باید تداوم یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.