رئیس حوزه هنری استان بوشهر در حاشیه این کارگاه در گفت و گو با ایرنا گفت: در اجرای وظایف کمیته فرهنگی هنری کنگره سراداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر حوزه هنری بر آن شد تا با همکاری جمعی از خوش‌نویسان متعهد، خلاق و ممتاز استان این کارگاه را برگزار کند.

امید پارسایی فر افزود: موضوع این آثار خوش‌نویسی متناسب با محتوا کنگره شهدا و ماموریت‌های حوزه هنری برای پاسداشت و تجلی ایثار و مقاومت با محور وصیت‌نامه شهدای استان و مفاهیم شهادت، ایثار و جلوه‎های مقاومت انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه ۱۰ تن از خوش‌نویسان شهرستان‎های استان بوشهر شرکت کردند که همزمان هم وصیت‌نامه‌ها مطالعه شد و هم براساس آن جملات مربوط به ایثار و شهادت آثار ارزشمندی در زمینه هنر خوش‌نویسی بوجود آمد.

پارسایی فر بیان کرد: خوش‌نویسی هنر برجسته و اصیل اسلامی است که حوزه هنری رسالت خود را تقویت و معرفی و نشر گسترش هنر دینی و اسلامی می‌داند و روی موضوع خوش‌نویسی تاکید ویژه دارد.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده‌است این نشست‌ها در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر هر چند مدت یکبار در یک شهرستان استان برگزار و کارها را براساس مفاهیم مورد علاقه و نیاز مردم تولید شوند.

پارسایی فر افزود: در این زمینه تلاش شده آثار فاخر فرهنگی دینی انقلابی خلق  تا هنر خوشنویسی از این طریق به عموم مردم معرفی شود.

وی گفت: برای عمومی شدن هنر در میان مردم متناسب با علاقه و توان هنرمندان استان بوشهر برای برگزاری این نشست‌ها در اماکن عمومی و جاهایی که مردم حضور دارند برنامه‌ریزی شده‌است.

پارسایی فر اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه علاوه بر نگارخانه حوزه در سایر مکان‎ها مانند گلزار شهد، مصلای نماز جمعه و مراکز خرید عرضه شود.

وی تاکید کرد: در بخش هنرهای تجسمی روی حوزه خوشنویسی و نقاشی‌های فاخر تاکید داریم که نمایشگاه و کارگاه بخش نقاشی‎‌های فاخر نیز بزودی با موضوع شهدای استان بوشهر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.