سردار رمضان زیراهی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر افزود: همچنین تاکنون طراحی و ساخت یک آلبوم ۱۰ برگی از شهیدان برای تقدیم به خانواده شهیدای استان و سایت خبری حماسه‌سازان در فضای مجازی راه‌اندازی شده‌است.

وی اضافه کرد: تهیه ۶۰۰ عنوان شهدانامه، جمع‌آوری اسناد و پرونده مکتوب برای هر شهید تا ۵۰ صفحه و جمع‌آوری مقالات علمی و پژوهشی ازدیگر فعالیت‌های این کمیته تاکنون بوده‌است.

زیراهی ادامه داد: تهیه فیلم‌های مستند، جمع‌آوری ۶ هزار گیگ و سه هزار دی وی دی از مجموعه شهدا، تکمیل کتابخانه کنگره، انتقال اسناد و کتاب‌های مربوط به کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید در اوائل دهه ۸۰ در استان بوشهر به دبیرخانه کنونی نیز انجام شده‌است.

وی بیان کرد: با جمع‌آوری آثار شهدا به شکل مکتوب و دیجیتال، آماده برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر هستیم.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر گفت: این کنگره فرصت مناسبی است تا هنرمندان این استان بتوانند با تولید آثار فاخر در فرهنگ سازی ایثار و شهادت سهیم باشند.

امید پارسایی‌فر افزود: با توجه به ایجاد دبیرخانه دائمی این کنگره، به دنبال این هستیم که پس از پایان اجلاسیه نهایی این کنگره در دی ماه، زمینه سازی‌های لازم برای تولید و خلق آثاری فاخر در کمیته هنری کنگره ادامه داشته‌باشد.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر بیان کرد: یکی از اقدامات ممتازی که در این مدت انجام شده‌است، کمک به انتشار ماهنامه تخصصی عرشیان است که به شکل تخصصی در سطح کشور اقدام به بررسی رویدادهای دوران دفاع مقدس می‌کند.

پارسایی فر بیان کرد: تا به امروز ۶ جشنواره شامل شعر دفاع مقدس، تئاتر بچه‌های مسجد، سرود، جنگ‌نامه خوانی، شب خاطره و جشنواره نگارش وصیت نامه شهدا و جشنواره نقاشی فاخر پورتره سرداران شهید در استان بوشهر انجام شده‌است.

وی ادامه داد: تولید فیلم مستند سینمایی با موضوع مقاومت در استان بوشهر با بودجه مناسب توسط سید رضا صافی یکی از برترین کارگردان‌های هم استانی کلید خورده که نیمی از اعتبار این پروژه توسط استان و نیمی از طرف حوزه هنری کشور تامین شدهاست.

پارسایی‌فر اظهار داشت: تولید موشن گرافی و پویانمایی با پنج قسمت نیز تولید شده و کتاب فاخر برگزیده اشعار دفاع مقدس شاعران هم استانی نیز چاپ شده که بزودی از آن رونمایی می‌شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.