محمود حق دوست روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، گرایش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های بعدی منتقل شود بی‌تردید مهمترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش و مدرسه است.

وی بیان کرد: جشنواره تجارب برتر تربیتی در اجرای سند تحول بنیادین و چشم‌انداز بیست ساله آموزش و پرورش به‌منظور توسعه تفکر پژوهشی در بین مدیران، معلمان، معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی برگزار می‌شود.

حق دوست یادآور شد: تجربه و ابتکار تربیتی عوامل اجرایی مدارس در فرآیند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و ارتقای شخصیت آنان نقشی مهم دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در صدد برقراری سازوکارهای مناسب برای گسترش این فرهنگ از طریق پژوهش و برگزاری جشنواره‌های  مختلف در سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای است که در این میان یکی از این اقدام‌ها، برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی است.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه جشنواره تجارت برتر تربیتی در بوشهر با هدف ایجاد گسترش فرهنگ پژوهش اسفند ماه برگزار می‌شود گفت: تلاش می‌شود با برگزاری این جشنواره به اندوخته‌های تجربی همه یاوران عرصه تربیت در مدرسه‌ها و فضاهای پرورشی و اداره‌های استان بوشهر دست یابیم.

حق‌دوست افزود: همه  همکاران شاغل در مدرسه، مراکز پرورشی و اداره‌های آموزش و پرورش استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی اظهار داشت: اداره‌های شهرستان باید آثار منتخب مرحله شهرستانی را تا پایان دی ماه به اداره‌کل آموزش و پرورش ارسال کنند تا بعد از طبقه‌بندی و داوری آثار برگزیده در استان برترین‌ها به دبیرخانه کشوری معرفی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.