سید کمال‌الدین شهریاری روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دبوشهر  افزود: نگاهی که به این استان و منابع ثروت و درآمد آن است، ملی اما منهای نگاه توسعه‎ای منطقه‌ای است که این به ضرر این استان محروم است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته ۳ درصد از محل فروش نفت و گاز به استان‌های استخراج کننده آن برای عمران و آبادانی در اختیار این استان‎ها قرار می‌گرفت و منبع درآمدی خوبی برای رفع محرومیت‎ها، توسعه و آبادانی آنها بود.

شهریاری ادامه داد: اکنون شاخص ۳ درصد فروش نفت و گاز به ۳ درصد خالص صادرات این منابع  انرژی تغییر پیدا کرده‌است با توجه به اینکه گاز در سراسر کشور به عنوان یک حامل انرژی جایگزین نفت برای سوخت، پخت و پز و سایر مصارف شده این گاز در کشور توزیع شده و صادرات گاز نداریم.

وی گفت: نفتی که به ازای این گاز  پیشتر در کشور استفاده می‌شد اکنون صادر می‎شود و این خالص صادرات نفت و گاز اکنون سهمش به استان‌هایی رسیده که صادرات نفت و تولید و صادرات دارند.

شهریاری  افزود: استان بوشهر که همه گاز کشور تامین می‌کند سهمی از این محل نصیبش ‌نمی‌شود که استاندار بوشهر نیز این موضوع را با معاون اول رئیس جمهوری از طریق نامه‎ای با نمایندگان استان پیگیری کردند ولی تاکنون نتیجه‌ای گرفته نشده‌است.

وی بیان کرد: انتظار می‎رود رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نکته مهم توجه کند تا سهم اعتباری استان بوشهر از محل ظرفیت ذخایر گازی تامین شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.