مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در حضور استاندار گیلان به تبیین وضعیت شبکه برق استان و مجموعه اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام شرکت برق منطقه‌ای گیلان پرداخت و گفت: از استاندار گیلان درخواست می‌کنم تا همه دستگاه های اجرایی استان در بحث مدیریت مصرف انرژی برق مشارکت داشته باشند تا بتوانیم پیک بار سال 98 را با موفقیت پشت سربگذاریم.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل آبادی در خصوص وضعیت تولید برق استان گیلان گفت: شرایط تولید استان با وجود 8 نیروگاه بزرگ و کوچک بخاری، گازی ، سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر بسیار مطلوب است.

وی افزود: از 8 نیروگاه بزرگ و کوچک استان گیلان 2826 مگاوات برق تولید می شود که با توجه به میزان پیک مصرف سال گذشته که در نهم مرداد ماه و به مقدار 1835 مگاوات بود، میزان تولید استان از میزان مصرف آن بسیار بالاتر بوده و با این میزان تولید، برق مازاد را با استانهای همجوار مبادله می کنیم.

وی ادامه داد: البته نیاز مصرف استان 2028 مگاوات بود که با مدیریت اضطراری بار و همکاری صنایع و مدیریت مصرف توانستیم به مصرف قابل قبول برسیم. ضمن اینکه برای سال های آتی توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و تخصیص منابع و نقدینگی برای این امر کاملا" ضروری است .

وی با اشاره به پروژه جابجایی ترانسفورماتورها که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است گفت: درسال 97 و با ابتکار این شرکت نسبت به افزایش ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع وخطوط اقدام و با جابجایی ترانسفورماتورهای قدرت، ضمن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها، توانستیم شرایط برخی از پستها و خطوط را از حالت بحرانی خارج نماییم. همچنین برای سال 98 نیز با تعریف 17 پروژه این کار ادامه می یابد.

بلبل آبادی با بیان اینکه پروژه جابجایی ترانسفورماتورها مورد استقبال شرکت توانیر نیز قرار گرفته است، افزود: پروژه جابجایی ترانسفورماتورها به عنوان الگویی برای سایر شرکتها نیز توصیه شده است.

سالاری استاندار گیلان ضمن تشکر از زحمات مجموعه همکاران در شرکت برق منطقه ای گیلان، با اشاره به اینکه متناسب با رشد جمعیت و میزان مصرف برق در سطح ملی و استانی، ظرفیت سازی مناسب صورت نگرفته است ، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در مدیریت و تامین برق واحدهای صنعتی ، مسکونی و بخش های اداری تدابیر لازم اتخاذ شود تا به آسایش مردم آسیبی وارد نشود.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع درخصوص نحوه کاهش میزان مصرف برق تاکید و تصریح کرد: در صورتی که به ناچار مجبور به قطع برق برخی واحدها شویم باید به صورت صحیح اطلاع رسانی گردد تا مشترکان متناسب با آن برنامه ریزی کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخشی از مصرف برق شامل موسسات عمومی ، دستگاهها ، سازمانهای دولتی و حاکمیتی است گفت : درجهت قطع برق درصورت ضرورت باید با همکاری شرکت توزیع ضوابط مشخصی برای بازه های زمانی تعیین و اطلاع رسانی شود. نماینده عالی دولت در گیلان به پیشنهاد مدیرعامل برق منطقه ای مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات در فصل گرما اشاره و خاطر نشان کرد: موضوع تغییر ساعت کار ادارات را به موقع و متناسب با فضایی که شکل می گیرد مصوب و ابلاغ می کنیم.

وی تدوین ضوابط مدیریت مصرف را یکی از مباحث جدی در انضباط اقتصادی و مالی استان دانست و اظهار داشت: بخش عمده اصلاح الگوی مدیریت مصرف براساس اولویت ، متوجه حوزه برق ، آب، گاز و دیگر انرژی ها است که باید با برنامه و به صورت کوتاه مدت تلاش برکاهش آن داشته باشیم.

استاندار گیلان برضرورت اطلاع رسانی به شرکت ها و واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از آسیب به زیرساخت ها و دستگاههای صنعتی تاکید کرد و گفت: باید برمبنای یک تقویم مشخص با واحدهای تولیدی رفتار کنیم تا در صورت آسیب، نحوه پاسخگویی به آنان مشخص باشد.

وی خواستار شناسایی اعتبارات و منابع موجود در سطح وزارت نیرو و شرکت توانیر برای جذب درخصوص اجرای پروژه‌های استان شد و افزود: دراین خصوص با جدیت پیگیری و مکاتبه خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.