به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با اعضای کارگروه پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: استان بوشهر با دارا بودن 707 کیلومتر کرانه و 906 کیلومتر مرز دریایی و پس کرانه ای کم عمق در طول خلیج فارس و منابع نفت، گاز، نیروگاه اتمی، مراکز حمل و نقل تجاری و کانتینری و تولید انرژی اگر ساختار متناسب با پدافند غیرعامل نداشته باشد در زمان اضطرار دچار آسیب می شویم.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین حوزه های پدافند غیرعامل مدیریت مواد حیاتی جامعه است که در این ارتباط باید کارهای استاندارد سازی پدافندی انجام شود.
صفایی بوشهری یادآور شد: یکی از مولفه های پدافند غیرعامل توسعه زیرساختی و نظارت دائمی و هماهنگ از مراکز الکترونیک و استراتژیک است.
وی گفت: آشنایی مردم و نیروهای شاغل با دانش و فرهنگ پدافند غیر عامل ضروری است زیرا اگر این فرهنگ سازی صورت نگیرد باعث بحران می شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین هجمه های دشمن تهاجم سایبری است و با توجه به اینکه سیستم مدیریت نیمه الکترونیک و الکترونیک است باید تجهیزات موجود دارای امنیت سایبری باشند.
وی یادآور شد: همچنین وجود سیستم های جایگزین برای تنظیم امور ازدیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: اجرای پدافند غیرعامل نیازمند نگاه علمی است و دراین ارتباط برای بهره گیری از اندیشه های نخبگانی اتاق های فکر تشکیل شده است.
کرم چرومی افزود: در بحث پدافند غیرعامل به فرهنگ سازی، هم افزایی دستگاه ها و نهادها، به روز کردن بانک اطلاعاتی اماکن، مطالعه زیرساخت ها و ارتقای سطح علمی اعضای ذیربط ضروری است.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یک موضوع بین رشته ای و تهدید شناسی است که از این طریق پیش از رویارویی با مشکل چاره اندیشی می شود.
چرومی تاکید کرد: با توجه به کارکرد و اهمیت پدافند غیرعامل در سطح کشور شورای پدافند غیرعامل در استان ها تشکیل و تصمیم های لازم در این زمینه گرفته می شود.
وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل فرهنگ سازی است که باید کارکرد این سازمان در جامعه معرفی و بدانیم که در مقابل تهدیدها باید چه تدابیری بیندیشیم که کمترین آسیب را متحمل شویم.
چرومی یادآور شد: هر سال 8 تا 14 آبان ماه رزمایش های فنی، تخصصی و نشست های مختلفی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برای نهادینه کردن این فرهنگ و ارتقای سطح ایمنی در جامعه برگزار می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.