محمد رضا کایینی روز یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: حفاظت از زیرساخت‌ها و صیانت از مردم ۲ بخش مهم و اساسی پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی در حفظ زیرساخت‌ها بستگی به میزان تاثیر و نقش آنها در فرایند کشور دارد برای نمونه با توجه به اینکه استان بوشهر در بخش‌های فرایند حرکت کشور سرآمد است حفظ زیرساخت‌های موجود در این استان ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: پدافند غیرعامل باید به یک گفتمان، باور، اعتقاد و هم‌افزایی برای حیات بخشیدن به جامعه و حفاظت از سرمایه‌های مادی و انسانی تبدیل شود.

عبدالکریم گراوند افزود: در حوزه دفاع از کشور و نیروی انسانی همه باید با بهره‌گیری از روش‌های عالمانه و ظرفیت نخبگان عمل کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه امنیت ملی و پاسداری از مرزها یک لحظه غفلت جایز نیست، پدافند غیرعامل یکی از ضرورت‌های این بخش است که باید مد نظرقرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: در تاریخ پنج هزار ساله بشری ۱۴ هزار جنگ صورت گرفته و در این میان چهار میلیارد نفر از مردم جهان کشته شدند و در این مدت تنها ۲۶۸ سال از تاریخ بشریت جنگی به وقوع نپیوسته است و تنها در قرن بیستم ۲۲۰ جنگ با ۲۰۰ میلیون کشته ثبت شده است.

وی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید باید آماده باشیم یک تجربه بشری است، به همین دلیل با تدابیر ایشان نهاد نوپای پدافند غیرعامل شکل گرفت و امروز شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: باید تلاش کنیم آمادگی‌ها در حوزه پدافند غیرعامل بیش از گذشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در حوزه آکادمیک دانش مدیریت راهبردی بحثی به نام مدیریت استراتژیک کاهش تخریب مطرح است که از موضوعات مهم حوزه پدافند غیرعامل است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در عرصه نظام و ساختار تئوریک و مدیریت پدافند غیرعامل ۲ نظریه وجود دارد اول اینکه پدافند غیرعامل فقط در حوزه تخریب تهاجم نظامی است و دیگری اینکه پدافند غیرعامل فضای غیر حساس را برای کاهش تخریب مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: دیدگاه مهم دیگر این است که پدافند غیرعامل در زمان مدیریت کل زمان حیات تاسیسات باید مورد توجه باشد و باید باور کنیم مدیریت استراتژیک پدافند غیرعامل فراجنگ سخت است.

امام جمعه بوشهر گفت: یکی از شاخص‌های مدیریت منابع انسانی پیوست پدافند غیرعامل است، پیوست پدافند غیرعامل برای همه ساخت و سازها ضروری است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در حوزه پدافند غیرعامل نگاهی نو و استراتژیک و یک برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و دقیق باید داشته باشیم.

در این آیین عبدالکریم گراوند به‌عنوان استاندار نمونه کشور در زمینه پدافند غیرعامل انتخاب شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.