رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با بیان اینکه هم اکنون 36 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی استان هستند گفت: این سازمان تلاش می کند تا خدمات مهندسی به مردم آسان شود.

فرشید رضا حقیقی در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هم اکنون 36 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی مازندران هستند اظهار داشت: نظام مهندسی با دارا بودن مهندسان کارآمد در راستای تسهیل در امور مردم و ساخت و ساز مناسب گام بر می دارد.

وی به نقش نظام‌ مهندسی ساختمان در افزایش کیفیت ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: این سازمان در سه حوزه سرمایه گذار،مهندسین سازنده و مردم ایفای نقش می کند که تسهیل در کار مردم در اولویت فعالیت های این سازمان قرار دارد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه این سازمان با 40 درصد مردم  که فعالیت ساخت و ساز دارند بصورت مستقیم سرو کار دارد گفت: به دلیل نقش مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان بطور حتم عملکرد آن در بالا بردن سطح کیفیت ساخت و ساز نقش ارزندهای دارد.

وی افزود: نظام مهندسی ساختمان بنای 600 متر و دو سقف را به مردم کمک می کند تا نیازمندیهای این قشر از جامعه مرتفع شود.

نعمتیان نائب رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران در ادامه خواستار اصلاح قانون برای بیمه کردن مهندسان در کنار کارگران در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: بسیاری از مهندسان این سازمان بیمه نبوده و یا به هر دلیلی هنوز استخدام نشده اند .

وی افزود: مشکلی که امروزه در بحث ساختمان سازی وجود دارد و مردم چندان به آن توجه نمی کنند استحکام دیوار ساختمان است که اگر زلزله هفت ریشتری اتفاق افتد شاید ستون ساختمان آسیب چندانی نبیند اما دیوارها به سرعت ریزش می کند آنهم به دلیل این است که مردم به نکات ایمنی در ساخت و ساز دیوارهای ساختمان با توجه به تاکید مهندسان این حوزه توجه نمی کنند.

نعمتیان بر لزوم فرهنگ سازی مشکل مطروحه در تریبون نماز جمعه تاکید کرد و گفت: می طلبد تا مسئولان این بخش عواقب این کار را به مردم گوشزد کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.