حمید رضا علم روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین همین شمار اتوبوس و در صورت نیاز تعداد بیشتری کار بازگشت زائران از مرز شلمچه را انجام می‌دهند.

وی اظهارداشت: تجربه سال‌های گذشته حاکی از اعزام تدریجی زائران اربعین به کشور عراق برای شرکت در پیاده‌روی و بازگشت همزمان آنها به مرزهای میهمن اسلامی است به همین منظور امسال نیز این آمادگی وجود دارد که در روز نخست بازگشت زائران ناوگان مورد نیاز آنان تامین شود.

علم اضافه کرد: پیش‌ فروش بلیتها آغاز شده و از دهم مهر تاکنون با توجه به انجام ۶ سرویس ویژه از بوشهر و یک سرویس از برازجان پنج هزار و ۴۷۰ زائر از استان بوشهر تا مرز شلمچه جابه جا شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۹ اکیپ ثابت و سیار و ۱۵۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین راهداری در مسیر زائران اربعین بویژه در مناطق شمالی و محورهای منتهی به استان خوزستان مستقر هستند تا در صورت نیاز به ناوگان بخش حمل و نقل و زائران اربعین خدمت رسانی کنند.

علم گفت: همچنین امسال ۲ موکب از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در محور خروجی دیلم به طرف هندیجان و در مسیر کاکی و خورموج مستقر می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۳ هزار زائر در رفت و برگشت با ۶۰۰ دستگاه اتوبوس جابه‌جا شدند که این انتظار می‌رود امسال این آمار به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

علم تاکید کرد: زائران اربعین حسینی هرچه سریعتر برای تهیه بلیت اقدام کنند چون با نزدیک شدن به اربعین با ازدحام بیشتری روبرو می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: تاکنون ۶۵ هزار و ۳۶۳ نفر از این استان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسین در سامانه سماح نام نویسی کردند.

عبدالرسول رنجبر افزود: ثبت نام برای زیارت اربعین از اول شهریور در سامانه سماح آغاز شده است و زائران عتبات عالیات در عراق باید برای این سفر علاوه بر داشتن گذرنامه در سامانه سماح نیز ثبت نام کنند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر یادآورشد: با وجود اینکه دریافت روادید برای زیارت عتبات عالیات از اول محرم تا پایان صفر حذف شده اما ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه برای این سفر ضروری است.

وی اظهارداشت: افراد نام نویسی کرده در سامانه سماح در ازای پرداخت ۲۲۰هزار ریال بیمه می‌شوند و کسانی که بدون ثبت نام در این سامانه برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی زیر پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرند و سازمان حج و زیارت در این ارتباط پاسخگو نخواهد بود.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.