سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به‌صورت شبانه‌روزی میزان ترددها در جاده‌های استان را رصد می‌کند و در این زمینه به‌نظر می رسد که پایان امسال میزان ترددهای جاده‌ای کرمان به ۱۸۰ میلیون مورد برسد.

‌وی اظهار داشت: ناوگان باربری کالا و مسافربری برون‌شهری استان کرمان طی پنج ماه ابتدای امسال ۹۰۰ هزار سفر در محورهای ارتباطی این استان داشتند که از این میزان ۶۵۰ هزار سفر در بخش حمل و نقل مسافر و مابقی سفرهای باری بوده‌است.

حاج‌سیدعلیخانی افزود: سفرهای بخش کالا توسط ۱۴ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه باربری جاده ای ازجمله تریلر، کامیون و کامیونت انجام شده‌است.

وی تصریح کرد: سفرهای حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز توسط ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۲۰ دستگاه مینی بوس و ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری از مبدا شهرستان‌های شمال استان به داخل و خارج از استان صورت گرفته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: اقداماتی همچون نصب دوربین های کنترل سرعت، خط‌کشی، احداث مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی، تعمیر جاده‌ها، نصب تابلو و علائم ایمنی، روکش آسفالت و اصلاح نقص نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان کرمان برای فراهم کردن سفری ایمن انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ عوامل انسانی در حوادث جاده‌ای افزود: ضروری است که رانندگان با رعایت جوانب احتیاط و قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حادثه‌های جاده‌ای جلوگیری کنند.

حاج‌سیدعلیخانی تاکید کرد: شماره پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به‌عنوان پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان و مردم راه اندازی شده لذا شهروندان هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را از این راه اعلام کنند و به سرعت به درخواست‌های آنان رسیدگی می‌شود.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.