به گزارش ایرنا غلامعباس بهرامی نیا روز دوشنبه در نشست هماهنگی معاونان حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های معین ستاد اربعین حسینی استان خوزستان اظهارداشت:  امسال علاوه بر  پیش بینی افزایش تعداد زائران ، در شکل و نحوه جابجایی مسافران در مرزها به ویژه مهران تفاوت هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به چالش هایی که طی ۲ سال اخیر بخش حمل و نقل سازمان راهداری با آن مواجه بوده است، گفت: بارندگی های پاییز و زمستان خرابی هایی را به دنبال داشته است و بعد از آن سفرهای تابستان آغاز شد و همین موارد برای این بخش چالش های متعددی ایجاد کرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از چالش های بسیار جدی این سازمان در بحث جابجایی و ارسال کالاهای اساسی مورد نیاز در سراسر کشور بود و حساسیت موضوعی به شکلی بود که وزیر راه و شهرسازی برای بررسی روند حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور چندین سفر به بندر امام خمینی (ره) داشته است.

عضو ستاد اربعین استان خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون نیز جابجایی و انتقال زائران از مرزهای شلمچه و چذابه به یک اولویت تبدیل شده است، گفت: پیش بینی ها از افزایش ۲برابری زائران نسبت به سال گذشته حکایت دارد و به همین خاطر باید آمادگی های لازم را داشته باشیم تا فرآیند حمل و نقل عمومی دچار غافلگیری نشود.

بهرامی نیا تصریح کرد: برنامه ریزی های ما در استان خوزستان برای امسال بر اساس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر صورت گرفته و برای جابجایی آنها مانند سال های گذشته از ظرفیت تشکل های صنفی در حوزه حمل و نقل استفاده خواهد شد.

پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اختصاص ۴ هزار وسیله نقلیه برای جابجایی زائران اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و پس کرانه اندیمشک به عنوان پشتیبان مرز مهران خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته از ۱۹ مهرماه تا ۱۴ آبان از مرز شلمچه تعداد ۹۰۰ زائر ایرانی و خارجی و همچنین از مرز چذابه تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر تردد کرده بودند.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.