امام جمعه گناوه روز شنبه در جلسه ستاد اربعین این شهرستان گفت: اجرای طرح هر زائر نایب یک شهید در پیاده‌روی اربعین حسینی اقدامی ارزشمند و  هدف از آن  زنده نگه داشتن نام شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: زائران اربعین به عنوان سفیران حسینی در این طرح که تمثال شهدای والامقام شهرستان بر پشت لباس آنان حک شده در ترویج فرهنگ ایثار، حماسه، شهادت و صبر و وفاداری ایفای نقش خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی یک فرصت مهم برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است که هر سال این مراسم پرشورتر برگزار می‌شود.

امام جمعه گناوه از دستگاه‌ها و افرادی که در زمینه برنامه ریزی پیاده روی اربعین و برپایی موکب تلاش دارند، قدردانی کرد و گفت: خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) قابل وصف نیست اما می‌طلبد با همه توان و ظرفیت فضای مجازی برای جمع آوری کمک های نقدی  مشارکت مطلوب مردم بکار گرفته شود.

فرماندار گناوه گفت: دستگاه‌های اجرایی خود را متعهد و ملزم به حمایت همه جانبه در خلق حماسه اربعین بدانند و از  هیج تلاشی دریغ نخواهند کرد.

غلامرضا مهرجو افزود: خدمت رسانی و تامین نیازها و مشکلات زائران توسط ستاد اربعین بررسی و اعلام تا برای حل آنها تلاش شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گناوه گفت: خدمت کردن در راه امام حسین (ع) افتخار بزرگی است و خرسندیم که دراین مسیر قدم برمی‌داریم.

ضرغام مردانی افزود: در زمان حاضر ۱۱ موکب از  شهرستان گناوه در سامانه اربعین ثبت و دارای مجوز  هستند.

وی گفت: از این مجموع سه موکب مستقر در امامزاده، مال قاید و قلعه حیدر، موکب اصحاب الحسین (ع) در قلعه حیدر بزرگ ترین موکب درون استانی و روزانه پذیرای شمار زیادی از  زائران کربلا است.

مردانی بیان کرد:  باتوجه به اینکه موکب خدام الحسین(ع) به نمایندگی از مردم گناوه در کربلا مستقر خواهد شد نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه است.

دراین جلسه مسایل و مشکلات ستاد اربعین بررسی و مقرر شد باتوجه به حجم زیاد مراجعه کنندگان برای صدور و تمدید گذرنامه، ساعت کاری دفاتر پلیس + ۱۰  افزایش و تا ساعت ۲۰ شب فعالیت کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.