به گزارش ایرنا عزیزالله شهبازی روز شنبه در دومین نشست ستاد اربعین حسینی افزود:سال گذشته برای میزبانی از زائران اربعین حسینی، 67 موکب از سوی هیات های مذهبی آبادان مستقر شد که با توجه به درخواست های هیات های مذهبی برای امسال، زمینه استقرار یکصد موکب در مرز شلمچه فراهم شد.
فرماندار ویژه آبادان گفت:برای ارائه خدمات رسانی مناسب به زائران اربعینی کمیته هایی انتظامی و امنیتی، فرهنگی، پشتیبانی، تبلیغات و عمران در شهرستان آبادان تشکیل شده است.
شهبازی تصریح کرد:مردم آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی زائران امام حسین (ع) خدمات خوبی ارائه کرده اند و این روحیه در کنار هماهنگی میان دستگاه های اجرایی نوید برگزاری آیین اربعین باشکوهی رابرای امسال می دهد.
شهبازی تصریح کرد:با توجه به زمینی که برای استقرار موکبها در اختیار شهرستان آبادان قرار گرفته، هیچ محدودیتی به لحاظ واگذاری زمین برای فعالیت موکب داران در شلمچه و در ایام اربعین وجود ندارد.
معاون استاندار خوزستان گفت:سال گذشته از سوی وزارت کشور مرز شلمچه به عنوان بهترین مرز در ارائه خدمات آسان و خوب به زائران اربعین معرفی شد و امسال نیز با رفع نواقص سعی در میزبانی مناسب زائران هستیم.
امام جمعه آبادان نیز در این نشست گفت:به برکتی که در شلمچه توسط شهرستان های آبادان و خرمشهر صورت گرفته اکنون نماد موکب ها در سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور نبود مکانی ثابت برای مواکب را یکی از موانع برای استقرار موکب ها در مرز شلمچه دانست و بیان داشت:با توجه به گرم بودن هوا در این منطقه نیاز است موکب ها جانمایی ثابتی داشته باشند تا امکانات و تسهیلات بهتری در اختیار زائران اربعین قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شملچه مرزی تجاری است باید راهکاری برای موکب ها ایجاد شود تا میزبان خوبی برای زائران باشیم.
در ادامه مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد اربعین شهرستان آبادان گفت: با هماهنگی انجام شده توزیع رایگان روزانه 150 هزار لیوان آب شرب تهیه شده در کارخانه، توزیع یخ، نان و کپسول گاز در دستور کار قرار دارد.
مکی یازع افزود: 67 موکب اربعین شناسنامه دار شده اند و سایر هیات های مذهبی که قصد دارند در اربعین در شلمچه مستقر شوند نسبت به دریافت شناسنامه موکب اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: آبادان و خرمشهر به عنوان شهرهای اصلی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی انتخاب شدند و 16 شهرستان خوزستان و 6 استان دیگر بعنوان ستادهای معین فعالیت می کنند.
یازع پیش بینی کرد در مراسم اربعین سال جاری 400 موکب برای خدمات رسانی به زائران حسینی در شلمچه مستقر شوند.
7104/3015/6002
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:عدنان جواهری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.