امام جمعه دیلم روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای جمعه این شهر گفت: کربلا صحنه‌ای از اسناد مظلومیت سید الشهدا (ع) و خاندان اهل بیت (ع) است که بخشی از آن  برگی از  مظلومیت حضور و وجود و به شهادت رسیدن طفل شش ماهه آن حضرت بود و در جهان تاثر  و تاثیر بسزایی بر جای  گذاشت.

حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود: همایش شیرخوارگان حسینی که همه ساله در ایران و بسیاری از نقاط جهان با شور و شعف خاصی برگزار می‌شود نقش بسزایی در معرفی قیام  و مظلومیت شهدای کربلا  دارد.

وی اظهارداشت: برگزاری این همایش نشان می‌دهد که  اگر کربلایی به وجود آمد صحنه‌ها و اسناد متفاوتی مانند شهادت علی اکبر (ع)، قمر بنی هاشم (ع) و علی اصغر (ع) و جانفشانی سایر یاران باوفای آن حضرت داشت که برجای و به یادگار ماند.

امام جمعه دیلم گفت:  امام حسین (ع) ، فرزند ۶ ماه خود را  درحالی در راه خدا بذل کرد که بابت آن چیزی  طلب نکرد و خداوند به پاس این فداکاری ها ، نام و یاد قیام عاشورا را برای همیشه ماندگار نگه داشت.

وی  بیان کرد:  امیدواریم  با گرامیداشت و تعظیم شعائر اسلامی که همگی برگرفته از تقوای قلوب است، مسیر مهدویت و قیام و ظهور امام عصر (عج) مهیا  شود.

۶۱۶۴/۷۲۱۵/ ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.