حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام(ره) این شهر، به ایام محرم و درس های عاشورا اشاره کرد و افزود: ایستادگی امروز رهبر و مسئولان انقلاب در برابر دشمن، ناشی از بصیرت آموخته شده از کربلا و درس از عاشورای حسینی است.

وی خاطر نشان کرد:  قیام امام حسین (ع) با هدف اصلاح انحراف هایی که از سال ۱۱ هجری قمری، جهان اسلام را نشانه گرفته بود، هم‌چنین اصلاح مفاسد، جلوگیری از انحراف جامعه و زدودن جهل از بین مسلمانان ایجاد و امام سوم شیعیان با خون خود سبب ایجاد دگرگونی باورها شد.

حسینیان افزود: شرکت ما در عزای سیدالشهدا و استفاده از فرصت‌ها، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان خود و اهل‌بیت است تا بتوانیم روح اسلام و قرآن را در وجود خود تقویت کنیم.

وی با بیان این سخن امام (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، افزود: گریه کردن بر عزای امام حسین (ع) همان زنده نگهداشتن نهضت سرخ عاشورا است که بدانیم ایستادگی امام و یارانش در برابر دشمنان باید به ما درس آزادگی، صبر و استقامت دهد.

حسینیان ادامه داد: ما مسلمانان باید با عزاداری خود در این ماه با اهل بیت همراه باشیم چرا که طبق احادیث، هر کس بر مصیبت اهل بیت بگرید و بگریاند گناهانش بخشیده می شود.

وی اظهار داشت: ورود امام حسین (ع) با اهل بیت به سمت کوفه، وقوع حادثه کربلا و اسارات خاندان عصمت و طهارت، نقشه راه برای مسلمانان است که بدانند بنا به اقتضای زمان، برای سرکوب دشمن، نیاز به ایستادگی و گذشت از خواسته های دنیایی است.

حسینیان اضافه کرد: امام حسین (ع) زمانی که زمینه های اجتماعی را در حال انحراف دید، برای نجات اسلام، سرکوب تفکر اموی و ضد اسلامی، هیچ راهی جز قیام نداشت.

امام جمعه دامغان قیام ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار بی رحمانه مردم توسط رژیم پهلوی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایستادگی و شهادت مردم بی دفاع و مظلوم ایران در جمعه سیاه، نهال انقلاب را بارور کرد که ثمره آن پس از گذشت گنج ماه به ثمر نشست.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.