این کتاب کم حجم که مخصوص مقطع سنی نوجوان تألیف شده، به تبیین ده درس انسان ساز از قیام حضرت سید الشهدا می پردازد و به کمک محتوای غنی از آیات قرآن، روایات ائمه هدی (ع) و اشعار مذهبی خواننده را با جنبه های مختلف قیام عاشورا آشنا می سازد.

این کتاب آموزشی در ده فصل به تبیین ارزشهای قیام امام سوم شیعیان می‌پردازد: درس اول "اهمیت دادن به نماز" ، درس دوم "امتحان و صبر"، درس سوم "دعا و نیایش"،درس چهارم "غیرت و غیرتمندی"،درس پنجم "حیا و عفت"،درس ششم"وفای به عهد"،درس هفتم "قرائت قرآن"،درس هشتم "توکل بر خدا"،درس نهم "اطاعت پذیری"و در نهایت درس دهم "توبه و بازگشت".

در بخشی از این کتاب آمده است: همه می‌دانیم که  ائمه هدی ع برگزیدگان خداوند سبحان و بهترین الگو برای همۀ مسلمانان خصوصاً جوانان و نوجوانان عزیز که دارای فطرت پاک و کمال طلب­ اند، می ­باشند.

این نویسنده در ادامه یادآور می‌شود در صورتی که بتوانیم به آن سرچشمه­ های فیض الهی نزدیک شده و خود را به سجایای والای اخلاقی و معرفتی آن­ها مهذّب کنیم، رستگاری خود را تضمین و در صورت فاصله و جدایی از آن­ها شقاوت ابدی را تحصیل کرده­ ایم.

امام جمعه ایمانشهر در بخش دیگری از این کتاب بیان می کند: به یقین از میان این چهارده نور مقدّس تلألؤ نور هدایت بخش سید الشهدا (ع) جلوه ­ای خاص و خیره کننده دارد، که با دقّت و نکته سنجی در آن می­ توان ره توشه­ های زیادی را دریافت کرد.لحظه لحظۀ حرکت هدایت­گر و انسان ساز امام حسین و اصحاب وفادارش به سوی سرزمین کربلا خود دائره المعارفی حاوی عالی ترین مضامین معرفتی، تربیتی و اخلاقی است.

فقیهی ادامه می دهد امید است که با سرلوحه قرار دادن این ویژگی­ های عالی و ممتاز و با رنگ و بوی حسینی دادن به زندگی خود بتوانیم رضایت و خشنودی حضرت حق (جلّ جلاله) را کسب نموده و نام خود را در زمرۀ طومار یاران فرزند برومندش ثبت و ضبط نماییم.

کتاب "ده درس انسان ساز از قیام امام حسین (ع) " به قلم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فقیهی امام جمعه ایمانشهر و به همت انتشارات «حیات طیبه» در سال ۹۵ منتشر شد و اکنون با استقبال مخاطبان به چاپ هفتم رسیده است.

این کتاب در ماه محرم و ایام اربعین با تخفیف ویژه جهت برگزاری مسابقه کتابخوانی خدمت هیئات مذهبی و مجموعه های فرهنگی ارائه می گردد.

حجت الاسلام فقیهی  تاکنون ۱۰ جلد کتاب تالیف کرده است.

/۶۰۲۶/۳۰۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.