به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه درحاشیه بازدید از زمین های کشاورزی بوشهر و دشتستان که مورد هجوم ملخ ها قرار گرفته اند افزود: برای مبارزه با این آفت در مراتع و زمین های کشاورزی استان، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات لازم هستیم.
وی بیان کرد: تاکنون 23 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان بوشهر برای مبارزه با هجوم ملخ ها سمپاشی شده است.
گراوند افزود: جلوگیری از بروز خسارت به مزارع و بویژه باغ ها و نخیلات استان از اولویت های مهم مبارزه با هجوم ملخ هاست.
استاندار بوشهر تاکید کرد: سمپاشی و مبارزه با هجوم ملخ ها در نقاط مختلف استان با جدیت ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: برای مبارزه با هجوم ملخ ها نیازمند تامین مالی، امکانات و تجهیزات سایراستان ها هستیم و در این زمینه انتظار است وزارت جهاد کشاورزی اقدام لازم را انجام دهد.
وی اضافه کرد: فرمانداران، بخشداران و مدیران اجرایی استان بوشهر نهایت همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان برای مبارزه با هجوم ملخ ها داشته باشند.
استاندار بوشهرادامه داد: چنین اتفاقی یک حادثه غیرمترقبه است و هجوم ملخ ها خطر جدی برای زمین های کشاورزی است برهمین اساس همه دستگاه های اجرایی استان باید با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: روزانه هیکزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی استان برای مبارزه با ملخ ها سمپاشی می شود.
محمد تقی منوچهری افزود: 20 هزارهکتار از زمین های کشاورزی در سطح شهرستان دشتستان آلوده به هجوم آفت ملخ صحرایی است که تاکنون 60 درصد این عرصه ها سمپاشی شده است.
وی اضافه کرد: عمده عرصه های مرتعی و جنگلی در استان بوشهر به آفت ملخ صحرایی آلوده هستند و تنها سه شهرستان استان با این موضوع درگیر نیستند.
منوچهری با بیان اینکه در زمان حاضر30 اکیپ سمپاش در استان بوشهر فعال هستند گفت: برای سمپاشی 2 هزارهکتار زمین کشاورزی 2هزار و 500 لیتر سم مصرف می شود و این موضوع در کنار فعالیت کارگران و ماشین آلات سمپاشی هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.