به گزارش ایرنا، سیدباقر موسوی نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان دیلم افزود: هدف از پرداخت زکات در اختیار کمیته امداد قرار گرفتن نیست بلکه نهادینه کردن سنت الهی در جامعه مدنظر است تا بتوان از این ظرفیت برای رفع مشکلات نیازمندان استفاده شود.
وی یادآورشد: سیاست شورای عالی زکات ، پرداخت 60 درصد به فقرا و 40 درصد به مسایل عمرانی است که در استان بوشهر 98 درصد از جمع آوری زکات صرف امور نیازمندان شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از دهیاران، شوراها و روحانیون خواست تا این نهاد را در امر ترویج و ترغیب مردم در امر زکات همراهی و همکاری کنند.
امام جمعه دیلم گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی واجبات زیادی که فراموش شده بودند احیا و نهادینه شده است.
حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود: دین مبین اسلام تاکید وافری بر نزدیک کردن امور معیشتی مردم دارد و براین اساس واجبات مالی همچون خمس، زکات و صدقه را تعیین کرده است.
وی اضافه کرد: ایجاد تشکل های محلی در ارتباط با نیازهای عمومی جهت اخذ و تقسیم زکات توسط دهیاری ، شوراها و روحانیون راه اندازی شود.
فرماندار دیلم گفت: زکات از مسایل مهم دین مبین اسلام و حلال بسیاری از مشکلات است که باید در بین اقشار مختلف جامعه بخوبی تبیین شود.
عبدالامیر قاسمی افزود: باتوجه به اینکه امسال به برکت بارش و رحمت الهی سال زراعی پرخیر و برکت است امیدواریم از طریق کشت غلات و رونق دامداری ها درآمد خوبی از محل جمع آوری زکات بدست آید.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.