به گزارش ایرنا، سید باقر موسوی نژاد روز یکشنبه در شورای زکات شهرستان عسلویه افزود: 80 درصد زکات جمع آوری شده در بخش معیشت، تعمیر مسکن، جهیزیه هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت با تلاش انجام شده زکات فطریه در استان بوشهر رشد 450 درصدی داشته است که این نشان از دینداری، اعتقاد عملی مردم این استان است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: سیاست جدید شورای عالی زکات این استان بر مدیریت، هم افزایی و ایجاد عدالت اجتماعی در توزیع طکات است که در این ارتباط شبکه یاور نیازمندان برای توسعه تشکل های مردمی، ایجاد عدالت اجتماعی، افزایش بهره گیری از ظرفیت افراد خیر و مدیریت انفاقات مردمی ایجاد شده است.
وی گفت: درماه مبارک رمضان ظرفیت مناسبی برای ترویج برنامه های امداد در زمینه اکرام ایتام، اطعام نیازمندان و جذب زکات فطریه است.
امام جمعه عسلویه با تاکید بر ترویج امر زکات گفت: پرداخت زکات‌ باعث کاهش فقر در جامعه می‌شود و وجوهات جمع آوری شده از طرف مردم باید با مدیریت کمیته امداد امام باشد.
حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد ضمن قدردانی از تلاش کمیته امداد این شهرستان افزود: تبلیغ و ترویج فریضه واجب زکات وظیفه همگانی است و همه ما باید برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری عسلویه گفت: یکی ازاهداف مهم انقلاب اسلامی ایران کمک به محرومان و مستضعفان و تلاش برای رفع مشکلات آنان است که این مهم را کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهترین نحو ممکن انجام داده است.
سید علیرضا سجادی افزود: فرمانداری شهرستان برای کمک به مجموعه کمیته امداد در ماه مبارک رمضان همکاری لازم را دارد.
رئیس کمیته امداد امام شهرستان عسلویه گفت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مردمی جمع آوری شد.
سید علی حسینی افزود: زکات جمع آوری شده از محل فطریه و مال التجاره مردم عسلویه بود که به صورت هدفمند بین مددجویان توزیع شد.
وی گفت: بیشترین مشکل مددجویان این شهرستان در بخش مسکن و درمان است که تصمیم داریم برنامه های مصرف زکات به سمت و سوی رفع نیازهای مددجویان باشد.
رئیس کمیته امداد امام عسلویه بیان کرد: امسال پنج هزار پاکت جمع آوری زکات فطریه بین مردم روزه دار توزیع می شود.
شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.