به گزارش ایرنا مرتضی موصلی دوشنبه در نشست خبری در اهواز درزمینه هفته احسان و نیکوکاری یکی از اولویت های اصلی این کمیته را توانمندسازی نیازمندان دانست و گفت: یکی از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری حفظ کرامت و منزلت اجتماعی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بود از همین رو توانمند سازی اقتصادی نیازمندان با محوریت اشتغال های خرد در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان در بخشی دیگر تصریح کرد: با اجرای طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در سال جاری حدود 2هزار و 750 خانواده به لحاظ اقتصادی توانمند شده اند و تنها در بخش فرهنگی و اجتماعی خدمات دریافت می کنند.
موصلی اظهار کرد: کمیته امداد علاوه بر آموزش، استعدادیابی و ارائه تسهیلات، رویکرد بازاریابی برای تولیدات مددجویان را هم در دستور کار دارد.
وی همچنین گفت: سال گذشته در جشن نیکوکاری بالغ بر73 میلیارد ریال توسط مردم خیر اهدا شد که حدود 21 میلیارد ریال آن نقدی و 52 میلیارد ریال آن غیر نقدی بود.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم در جشن نیکوکاری امسال 90 میلیارد ریال جمع آوری شود گفت: جشن نیکوکاری چهارشنبه 16 اسفندماه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان در سه هزار و 500 آموزشگاه برگزار می شود.
موصلی ادامه داد: برای روز پنج شنبه نیز پایگاه های جمع آوری هدایای مردم در سطح شهر برقرار می شود و روز جمعه نیز مردم خیر در نمازجمعه می توانند در جشن احسان و نیکوکاری مشارکت کنند.
وی یکی از اهداف برگزاری جشن احسان و نیکوکاری را توسعه همبستگی اجتماعی و تعالی جامعه دانست و گفت:هدف دیگر ما کاهش فقر در جامعه از طریق مشارکتهای مردمی و نیکوکاران است.
وی با بیان اینکه حدود 5 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند گفت: در حال حاضر 83 هزار خانواده در استان خوزستان به طور مستمر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و حدود 21هزار و 500 خانوار از برخی حمایت های کمیته امداد استفاده می کنند.
موصلی افزود: در برخی شهرستان ها میزان افراد تحت پوشش کمیته امداد به 20 درصد هم افرایش می یابد. در شهرستان های دزفول، ماهشهر و اهواز کمترین میزان افراد تحت پوشش را داریم.
وی با اشاره به اینکه برنامه های اقتصادی کمیته امداد از مصادیق بحث اقتصاد مقاومتی است افزود: هرچند تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم اما باتوجه به منابع موجود تلاش های قابل توجهی صورت گرفته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود توجه به توانمندسازی فرهنگی خانواده های تحت پوشش را یکی دیگر از اولویت ها دانست و اظهار کرد: بالغ بر 30 هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: طبق دستور رهبری یکی از اولویت های مهم این نهاد تکیه بر مردم و خیرین است که درحال حاضر 43 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و مدیریت مردم در استان فعالیت می کنند.
موصلی درخصوص نحوه هزینه کردن کمک های مردمی اظهار کرد: تمام درآمد حاصل از کمک خیرین در همان شهرستان مربوطه هزینه می شود و حتی ریالی از آن به مرکز استان ارسال نمی شود.
وی تصریح کرد: همچنین برای هرکدام از بخش ها با کمک ائمه جمعه درصد بندی های خاصی صورت گرفته که طبق آن عمل می شود. به طور نمونه 20 درصد مبلغ صدقات به مسائل فرهنگی و 15 درصد به بیماران صعب العلاج اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه ما تامین مسکن برای خانواده های تحت پوشش است و نیاز به حمایت جدی خیرین داریم افزود: در یازده ماه نخست امسال بالغ بر 220 میلیارد ریال توسط خیرین برای ایتام استان جمع آوری شده است. همچنین خوزستان در پرداخت زکات رتبه سوم را دارد.
وی گفت: تنها پس از 22 روز از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور تشکیل کمیته امداد را دادند که نشان از نگاه عمیق و اهتمام ایشان به مسائل نیازمندان داشت.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.