به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز یکشنبه در نشست شورای زکات شهرستان فردیس گفت:
اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است و اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه ‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، علاوه بر ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: ارائه گزارش شفاف موجب تشویق بیشتر مردم به پرداخت زکات می‌شود.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی از فواید پرداخت زکات به قشرهای مختلف جامعه، امری مهم محسوب می شود، گفت: ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات، بهزیستی و کمیته امداد انجام شود.
فرماندار فردیس در این نشست از افزایش 150 درصدی درآمدهای حاصل از زکات دراین شهرستان خبرداد و گفت: این امر نشان دهنده پایبندی مردم به مسائل دینی است.
ابوالفضل اینانلو افزود: پرداخت زکات وظیفه ای الهی است که فقر را از جامعه اسلامی ریشه کن کرده عدالت را در جامعه گسترش می دهد.
وی افزود: یکی از فرائض مهم دین مبین اسلام که بر همه مسلمانان واجب شده است، ادای فریضه الهی زکات است که موجب رضایت خداوند متعال و خشنودی نیازمندان و فقرا می شود.
وی اظهار داشت: یکی از راه های کمک به این قشر ضعیف جامعه پرداخت زکات است که وظیفه جمع آوری و تقسیم آن در جامعه بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
فرماندار فردیس گفت: نهضت امام خمینی(ره) در همه عرصه‌های اجتماعی از جمله کمک به ایتام و انجام امور خیر همواره در ایران اسلامی پویا بوده و راه ایشان ادامه یافته است.
اینانلو افزود: کمیته امداد نهاد مقدس و خدمت به مردم است و بقیه نهادها به تبعه نظام مقدس جمهوری اسلامی مانندبهزیستی،تبلیغات،جهادکشاورزی،مالیات ،شهردار و خیرین کمک می کنند تا نیازهای مردم مرتفع شود.
در پایان به سه نفر از خیرین فردیس که با کمیته امداد همکاری می کنند تجلیل شد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.