به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست ساماندهی متکدیان در سالن غدیراستانداری با بیان این که، متکدیان چهره هر شهری به خصوص در چهار راه و مناطق پرتردد را نازیبا می کنند، افزود : این افراد به آرامش فکری آحاد جامعه هم آسیب می زنند.
وی اظهارداشت: سالانه بیش از 20 میلیون نفر از زائران حرم رضوی (ع) از مسیر سمنان عبور می کنند و وجود متکدیان چهره شهرهای این استان را برای جذب گردشگر ناپسند جلوه می دهند.
وی خاطرنشان کرد : برای مقابله با پدیده تکدی گری انسجام دستگاه های اجرایی این استان اجتناب ناپذیر است و باید با اتخاذ برنامه های راهبردی تا پایان امسال تمامی این افراد ازمعابر شهری سمنان جمع آوری شوند.
استاندار سمنان ادامه داد : شهرداری های می توانند با تبلیغات گسترده برنامه هایی را برای جلوگیری از کمک های مردمی به متکدیان در استان اتخاذ کنند.
خباز با تاکید بر اتخاذ برنامه های راهبردی در بخش های امنیتی و اجتماعی برای مقابله با پدیده تکدی گری در سمنان اضافه کرد: اداره کل بهزیستی سمنان می تواند در کنار سایر دستگاه های اجرایی برای جمع آوری این افراد تلاش کند.
فرماندار سمنان گفت : کودکان کار و متکدیان 2 موضوع جدا از یکدیگر هستند و در در نیمه نخست امسال 54 نفراز متکدیان این شهرستان به اداره کل بهزیستی تحویل داده شدند.
سید عباس دانایی تصریح کرد : تا پایان امسال طرح جمع آوری متکدیان از معابر عمومی این شهرستان اجرا می شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با بیان این که شهرستان سمنان دارای بیشترین متکدی است، افزود : باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا به جای کمک به کودکان خیابانی کمک های خود را در اختیار موسسات حمایتی قرار دهند تا برای آن ها اشتغال ایجاد شود.
حسن اسلامی راد شناسایی متکدیان و کودکان خیابانی شهر ، تشکیل تیم مددکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، دستور کار قرار گرفتن چاپ بنر در نقاط مختلف شهر و فرهنگ سازی برای عدم کمک به متکدیان را از جلمه اقدامات انجام شده برای ساماندهی متکدیان برشمرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که تکدی گری در کشور روند رو به افزایش دارد، افزود : استان سمنان در کشور در رده های آخر در حوزه تکدی گری قرار دارد.
امیر بینایی تصریح کرد : تکدی گری باندی در شهر خوشبختانه گزارش نشده است.
وی فاصله طبقاتی، کاهش عدالت اجتماعی، فقر و نداری را عامل اصلی تکدی گری برشمرد و افزود : برای کاهش تکدی گری باید به سمت ایجاد اشتغال از طریق موسسات خیریه اشتغال برویم و متکدیان را به کار تشویق کنیم.
به گزارش ایرنا، 13 دستگاه اجرایی در بخش جمع آوری متکدیان در استان سمنان مسوولیت دارند.
/6026/7342
خبرنگار: سارا خدادادی - الناز ملکی **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.