به گزارش ایرنا، دبیر اتاق تعاون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر براساس آمارهای موجود حدود 20 درصد اقتصاد استان بوشهر مربوط به بخش تعاون است و تلاش می شود برای آشنایی مردم با این بخش گوشه ای از فعالیت تعاونی های استان به نمایش درآید.
غلامحسین درایی افزود: فعالیت تعاونی ها در بخش های مختلف هیچ تهدید و تخریب زیست محیطی نداشته و برای ایفای مسئولیت اجتماعی است.
وی بیان کرد: بخش تعاون و فعالیت تعاونی های مختلف ظرفیت بالایی در بخش اشتغال دارد و به اندازه ای که قوانین و مقررات دست و پا گیر جلو فعالیت تعاونی ها را می گیرد و به طور یقین تکانه های اقتصادی در خارج از مرزها بر فعالیت این بخش تاثیری ندارد.
درایی اضافه کرد: با فعالیت تعاونی های مرزنشین اثری از قاچاق وجود نداشت ولی با متوقف شدن فعالیت این تعاونی ها قاچاق بیشتر شد در این شرایط فعالیت تعاونی های مرزنشین می تواند محل خیری برای مرزنشینان باشند.
دبیراتاق تعاون استان بوشهر گفت: نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون استان در قالب 100 غرفه برای ارائه توانمندی تعاونی های بخش صنعت، ورزش، خدمت و ارائه دست بافته ها و تولیدات بانوان کارآفرین است.
وی راه اندازی کلینیک کسب و کار، کارگاه آموزش صنایع دستی و عرضه گوشت و ماهی از جمله دیگر بخش های این نمایشگاه است.
درایی بیان کرد: نبود مکان مناسب برای ارائه تولیدات تعاونی ها از جمله مشکلات این بخش است که با وجود تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی بازارچه کوچکی برای عرضه تولیدات خود تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.
دبیراتاق تعاون استان بوشهر گفت: سه هزار تعاونی فعال در گرایش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در استان فعال هستند.
وی سرمایه درگردش، همکاری نکردن بانک ها، گرفتاری ناشی از مالیات و بیمه را از جمله مقررات چالش ساز بخش تعاون عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: تعاون یک بحث انسانی و اجتماعی است و روح تعاون باید در جامعه ترویج شود.
سعید زرین فر افزود: با توجه به نقش تعاون در اقتصاد، تعاونی ها در جذب تسهیلات در اولویت قرار دارند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.