به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علیرضا ترابی در جلسه کارگروه سرمایه گذاری که با حضور شهردار قزوین و سرمایه گذاران مجتمع کارگاهی بیدستان برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به مطالعات گسترده انجام شده بر روی این طرح، مجتمع کارگاهی بیدستان موجب پوست‌اندازی در سیمای شهری نیز می شود.
وی ادامه داد: با حذف ابزارها و ضایعاتی که مشاغل مزاحم شهری تولید می‌کنند، علاوه بر زیبایی محیط پیرامونی، شاهد کاهش آلایندگی های زیست محیطی و سفرهای درون شهری و در نهایت افزایش سلامتی و رفاه حال شهروندان خواهیم بود.
به گفته وی، ضمن احترام به شاغلان زحمتکش برخی از مشاغل شهری، وجود مشاغل یاد شده باعث آلودگی های صوتی و بصری شده و به نوعی نیز به آرامش شهر صدمه وارد می آورند که باید به محدوده خارج از شهرها منتقل شوند.
این مسئول با بیان اینکه اصنافی که قرار است به مکان جدید منتقل شوند نباید نگران درآمدهای پایدار خود باشند زیرا مدیریت شهری به همه مسایل حاشیه ای نیز توجه لازم را داشته تا جایی که حتی با اجرای کامل پروژه، سرمایه های آنان نیز افزایش می یابد، افزود:
دسترسی آسان به دلیل تجمیع برخی از مشاغل شهری در یک مجتمع، رونق کسب و کار، جذب سرمایه از طریق خدمات مشتریان و امکان سرویس دادن مجتمع به شهرهای مجاور به دلیل موقعیت مکانی مناسب، از ویژگی‌های مجتمع کارگاهی بیدستان است.
ترابی با اشاره به مساحت 33 هکتاری مجتمع بیدستان، گفت: این پروژه با ایجاد کارگاه‌ برای اصناف درودگر، ورق کار و رسته‌های وابسته، همراه با فضای ورزشی، اقامتگاهی، جایگاه های سوخت، مخازن مرکزی دپوی زباله، درمانگاه، فوت کورت، فضاهای اداری، انبارهای مرکزی و ایستگاه آتش نشانی در چهار مرحله با اشتغالزایی حدود سه هزار نفر همراه خواهد بود.
در ادامه، علی صفری شهردار قزوین بر لزوم اجرای سریع پروژه و انتقال صنایع، کارگاه‌ ها، مشاغل شهری و انبارهای پرخطر از فضای شهری تاکید کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.